Pregled bibliografske jedinice broj: 1226672
Primjenjivost ekoloških i ekonomskih parametara mikrosimulacijskog prometnog modela u ocjeni rješenja rekonstrukcije gradske prometnice
Primjenjivost ekoloških i ekonomskih parametara mikrosimulacijskog prometnog modela u ocjeni rješenja rekonstrukcije gradske prometnice, 2022., diplomski rad, diplomski, Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1226672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjenjivost ekoloških i ekonomskih parametara
mikrosimulacijskog prometnog modela u ocjeni
rješenja rekonstrukcije gradske prometnice
(The applicability of the ecological and economic
parameters of the microsimulation traffic model in
the assessment of urban road reconstruction
solutions)
Autori
Maričević, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
111
Mentor
Ištoka Otković, Irena
Ključne riječi
rekonstrukcija prometne infrastrukture, raskrižja u razini, areozagađenje, potrošnja goriva, mikrosimulacijsko modeliranje
(traffic infrastructure reconstruction, level intersections, air pollution, fuel consumption, microsimulation modeling)
Sažetak
Promet je jedan od neizostavnih dijelova urbane sredine te samim razvitkom prometa dolazi do poboljšanja gospodarstva pojedine države i poboljšanja životnih standarda ljudi, ali je i jedan od važnijih čimbenika onečišćenja okoliša što ima negativan utjecaj na zdravlje ljudi. Cestovni promet je jedan od najvećih zagađivača okoliša sa emisijom ispušnih plinova kojima onečišćuje zrak, ali i narušava kvalitetu života zbog buke i vibracija. Pred projektante prometne infrastrukture stavlja se zahtjevan zadatak da pomire suprotstavljene ciljeve razvoja prometne infrastrukture prema prometnoj potražnji s jedne strane i da svojim rješenjima smanje negativne učinke operacionalizacije prometnog sustava. Sukladno tome razvijeni su različiti modeli koji predviđaju razinu buke, aerozagađenja i drugih negativnih posljedica prometa i koji su postali često korišteni alat u ocjeni varijantnih rješenja. U ovom diplomskom radu je ocijenjena primjenjivost ekoloških i ekonomskih parametara koji su rezultat mikrosimulacijskog modeliranja, u ocjeni varijantnih rješenja raskrižja. Promatrani ekološki parametri su parametri areozagađenja, točnije emisije ugljikovog monoksida, emisije dušikovog oksida te emisije hlapivih organskih spojeva, a ekonomski potrošnja goriva. Varijantna rješenja raskrižja u razini koja su promatrana su nesemaforizirano, semaforizirano i kružno raskrižje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek
Profili:
Irena Ištoka Otković
(mentor)