Pregled bibliografske jedinice broj: 1226526
Komunikacijski i kompetencijski pristup učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u osnovnoškolskim udžbenicima izrađenima po novom kurikulu
Komunikacijski i kompetencijski pristup učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u osnovnoškolskim udžbenicima izrađenima po novom kurikulu // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 24. do 26. rujna 2020. u Splitu / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2022. str. 3-19
CROSBI ID: 1226526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijski i kompetencijski pristup učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u osnovnoškolskim udžbenicima izrađenima po novom kurikulu
(COMMUNICATIVE AND COMPETENCY-BASED APPROACHES TO CROATIAN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING IN PRIMARY TEXTBOOKS CONSISTENT WITH THE NEW CURRICULUM)
Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 24. do 26. rujna 2020. u Splitu
Urednik/ci
Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela
Izdavač
Srednja Europa
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
3-19
ISBN
978-953-8281-52-5
Ključne riječi
komunikacijski pristup ; kompetencijski pristup ; udžbenici hrvatskoga jezika
(communicative competence approach, competency-based approach, Croatian Language textbooks)
Sažetak
Promjene nastavnih planova i programa uobičajeno prate nova udžbenička izdanja. Koncem siječnja prošle godine u Hrvatskoj je u sklopu nacionalnoga kurikula donesen predmetni kurikul za Hrvatski jezik – Kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije, po kojem se postupno, kako se kurikul uvodi u škole, izrađuju novi udžbenici. S obzirom na to da su prvi takvi udžbenici nedavno objavljeni, u uporabi su od školske godine 2019./2020., vrijedno je istražiti što oni donose u pristupu poučavanju učenika hrvatskomu jeziku. Stoga je u ovome radu provedena analiza osnovnoškolskih udžbenika hrvatskoga jezika kojoj je bio cilj steći uvid u to kako se i koliko u najnovijim udžbenicima odražavaju suvremeni pristupi učenju i poučavanju hrvatskoga jezika. U radu se polazi od pretpostavke da se u analiziranim udžbenicima očituje komunikacijski i kompetencijski pristup koji težište stavljaju na jezičnu uporabu i razvoj komunikacijske kompetencije učenika, što se promiče i u suvremenoj nastavi hrvatskoga jezika i u Kurikulumu. Primijenjena je metoda kvalitativne analize sadržaja, koja je potkrijepljena kvantitativnim pokazateljima, deskriptivna i komparativna metoda. Metodom kvalitativne analize sadržaja utvrđuju se i objašnjavaju načini na koje se promatrani metodički pristupi odražavaju u strukturiranju udžbenika i udžbeničkih jedinica. Pozornost je također posvećena probiru jezičnih i komunikacijskih sadržaja, izboru vrste tekstnih predložaka i uporabi jezikoslovnoga nazivlja, pri čem je kombinirana deskriptivna i usporedna analiza kojom se nastojalo uputiti na razlike između dosadašnjih i novih udžbenika. Analizom je potvrđena početna pretpostavka o zastupljenosti komunikacijskoga i kompetencijskoga pristupa u novim osnovnoškolskim udžbenicima, no u odražavanju tih pristupa na promotrene pokazatelje zapažaju se razlike među udžbenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija