Pregled bibliografske jedinice broj: 1226306
Političko kazalište devedesetih na primjeru drama Ive Brešana
Političko kazalište devedesetih na primjeru drama Ive Brešana // Krležini dani u Osijeku 2021.: Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Petranović, Martina (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, 2022. str. 40-55 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1226306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Političko kazalište devedesetih na primjeru drama
Ive Brešana
(Political Theatre of the Nineties on the Example of Ivo Brešan's Plays)
Autori
Biskupović, Alen ; Periš, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2021.: Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio
/ Petranović, Martina - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, 2022, 40-55
ISBN
978-953-347-483-0
Skup
Krležini dani u Osijeku 2021.: devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2021. - 10.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ivo Brešan ; političko kazalište ; intertekstualnost, teatar apsurda, metapovijest
(Ivo Brešan ; political theatre ; intertextuality ; theatre of the absurd ; metahistory)
Sažetak
Brešanovo političko dramsko pismo začeto 1965. s groteskom Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja živjelo je na hrvatskoj kazališnoj sceni i tijekom narednih desetljeća koja su obilježila kontinuirana politička previranja. Dramski opus ovog pisca predstavlja rijetkost u devedesetima, kada se uslijed ratnih neprilika izbjegavalo postavljanje političkih tekstova. Koristeći fikcionalni diskurs, autor se u dramama Kratki kurs dugog propadanja (1991), Julije Cezar (1995), Nihilist iz Velike Mlake (1998) i Utvare (1998) osvrće na politička događanja u Hrvatskoj, ideologiju i mane vladajućeg režima. Posebno poglavlje u radu posvećeno je teorijskim odrednicama političkog kazališta i osvrće se na istraživanja Siegfrieda Melchingera, Marije Shevtsove i Michaela Kirbyja, čime se nastoji ukazati na neodvojivost kazališta i politike, kao i na činjenicu da Brešan stvara vlastiti tip političkog dramskog pisma koje je opstalo desetljećima. Cilj je rada analizirati Brešanov dramski opus nastao tijekom devedesetih te identificirati i usustaviti alate kojima se autor koristio u svom pisanju kako bi uputio kritiku vladajućoj ideologiji te interpolirao političke poruke bez opasnosti od mogućih posljedica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku