Pregled bibliografske jedinice broj: 1226285
Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću
Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 91-92 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1226285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i
predškolskog odgoja i obrazovanja o
kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem
vrtiću
(Comparison of attitudes of educators and students
of early and preschool education on the
competence framework of kindergarten teachers)
Autori
Knežević, Mirjana ; Đuranović, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
/ - , 2022, 91-92
Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije, odgojitelj, dječji vrtić
(competencies, educator, kindergarten)
Sažetak
Svjedoci smo velikih promjena u svijetu posljednjih nekoliko godina koje se uvelike odražavaju i na sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sve više seoskih naselja dobiva dječje vrtiće, a time raste i potreba za odgojiteljima. Cijeli je odgojno-obrazovni sustav uzdrmala situacija vezana uz COVID-19, a kada se njoj počeo nazirati kraj, sustav se suočio i s potrebom uključivanja djece izbjeglica u dječje vrtiće. Zbog svih tih promjena nužno je pitati se koja su to najvažnija kompetencijska područja odgojitelja u drugom desetljeću 21. stoljeća. Kompetencije su skup znanja, vještina i sposobnosti koje osoba mora posjedovati kako bi uspješno ispunila određeni zadatak, a uključuju i samostalnost te odgovornost. Brojni su se autori bavili podjelom kompetencija, a u empirijskom dijelu ovoga rada odabrana je podjela na sljedećih šest kompetencijskih područja koje su ustanovile Rangelov Jusović i Vizek Vidović (2013), a sustavu ranog odgoja i obrazovanja prilagodila Fatović (2016): dijete i učenje, okruženje za učenje, poučavanje, ustanova, obitelj i zajednica, profesionalni razvoj, razvoj ustanove i unapređenje sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Cilj istraživanja bio je utvrditi koje od navedenih kompetencijskih područja odgojitelji i studenti smatraju najvažnijima u radu odgojitelja u dječjem vrtiću, to jest kako rangiraju navedena područja. Istraživanje je provedeno tijekom lipnja 2022. godine među 20 odgojitelja koji se zaposleni u privatnim i državnim vrtićima u gradu Osijeku te među 20 studenata ranog i predškolskog odgoja koji studiraju na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Potrebni su podatci prikupljeni anketnim upitnikom te su statistički obrađeni. Utvrđeno je kako postoji statistički značajna razlika između stavova odgojitelja i stavova studenata o najvažnijem kompetencijskom području odgojitelja u dječjem vrtiću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)