Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1226285

Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću


Knežević, Mirjana; Đuranović, Monika
Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 91-92 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1226285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću
(Comparison of attitudes of educators and students of early and preschool education on the competence framework of kindergarten teachers)

Autori
Knežević, Mirjana ; Đuranović, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / - , 2022, 91-92

Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju (KOMPAS 2022)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kompetencije, odgojitelj, dječji vrtić
(competencies, educator, kindergarten)

Sažetak
Svjedoci smo velikih promjena u svijetu posljednjih nekoliko godina koje se uvelike odražavaju i na sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sve više seoskih naselja dobiva dječje vrtiće, a time raste i potreba za odgojiteljima. Cijeli je odgojno-obrazovni sustav uzdrmala situacija vezana uz COVID-19, a kada se njoj počeo nazirati kraj, sustav se suočio i s potrebom uključivanja djece izbjeglica u dječje vrtiće. Zbog svih tih promjena nužno je pitati se koja su to najvažnija kompetencijska područja odgojitelja u drugom desetljeću 21. stoljeća. Kompetencije su skup znanja, vještina i sposobnosti koje osoba mora posjedovati kako bi uspješno ispunila određeni zadatak, a uključuju i samostalnost te odgovornost. Brojni su se autori bavili podjelom kompetencija, a u empirijskom dijelu ovoga rada odabrana je podjela na sljedećih šest kompetencijskih područja koje su ustanovile Rangelov Jusović i Vizek Vidović (2013), a sustavu ranog odgoja i obrazovanja prilagodila Fatović (2016): dijete i učenje, okruženje za učenje, poučavanje, ustanova, obitelj i zajednica, profesionalni razvoj, razvoj ustanove i unapređenje sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Cilj istraživanja bio je utvrditi koje od navedenih kompetencijskih područja odgojitelji i studenti smatraju najvažnijima u radu odgojitelja u dječjem vrtiću, to jest kako rangiraju navedena područja. Istraživanje je provedeno tijekom lipnja 2022. godine među 20 odgojitelja koji se zaposleni u privatnim i državnim vrtićima u gradu Osijeku te među 20 studenata ranog i predškolskog odgoja koji studiraju na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Potrebni su podatci prikupljeni anketnim upitnikom te su statistički obrađeni. Utvrđeno je kako postoji statistički značajna razlika između stavova odgojitelja i stavova studenata o najvažnijem kompetencijskom području odgojitelja u dječjem vrtiću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirjana Knežević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

bd34a94a5e.clvaw-cdnwnd.com

Citiraj ovu publikaciju:

Knežević, Mirjana; Đuranović, Monika
Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 91-92 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Knežević, M. & Đuranović, M. (2022) Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dječjem vrtiću. U: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Mirjana and \DJuranovi\'{c}, Monika}, year = {2022}, pages = {91-92}, keywords = {kompetencije, odgojitelj, dje\v{c}ji vrti\'{c}}, title = {Usporedba stavova odgojitelja i studenata ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja o kompetencijskom okviru odgojitelja u dje\v{c}jem vrti\'{c}u}, keyword = {kompetencije, odgojitelj, dje\v{c}ji vrti\'{c}}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Mirjana and \DJuranovi\'{c}, Monika}, year = {2022}, pages = {91-92}, keywords = {competencies, educator, kindergarten}, title = {Comparison of attitudes of educators and students of early and preschool education on the competence framework of kindergarten teachers}, keyword = {competencies, educator, kindergarten}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font