Pregled bibliografske jedinice broj: 1226059
Povezanost samopoimanja sa školskim uspjehom u nižim razredima osnovne škole
Povezanost samopoimanja sa školskim uspjehom u nižim razredima osnovne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Odsjek za učiteljske studije, Zagreb
CROSBI ID: 1226059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost samopoimanja sa školskim uspjehom u nižim razredima
osnovne škole
(Relationship between self-concept and academic achievement of
pupils in lower elementary school)
Autori
Jagarinac, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu, Odsjek za učiteljske studije
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2022
Stranica
38
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
samopoimanje, akademsko samopoimanje, samopoštovanje, povezanost s drugima, školski uspjeh
(self-concept, academic self-concept, self-esteem, relatedness with others, academic achievement)
Sažetak
Samopoimanje utječe na brojna područja čovjekova života pa tako i na područje obrazovanja, te je ono tema kojom se bavi i ovaj rad. Brojni autori u svojim radovima predlažu definicije samopoimanja iz kojih proizlazi kako se samopoimanje spoznaje odgovorima na pitanja o tome tko smo i kakvi smo. Usvojenost pozitivnog ili negativnog pojma o sebi će tako utjecati i na razvoj samopoštovanja koje će omogućiti učeniku bolji akademski uspjeh, veću motivaciju za djelovanjem te potaknuti razvoj interesa i vjeru u sebe. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost akademskog samopoimanja, samopoštovanja i zadovoljenosti osnovne psihološke potrebe povezanosti s drugima (učenicima u razredu) te školskog uspjeha učenika četvrtog razreda osnovne škole. Dodatno se provjerilo postoji li razlika u akademskom samopoimanju, samopoštovanju i povezanosti s drugim učenicima u razredu s obzirom na školski uspjeh učenika. Istraživanje je provedeno u četvrtim razredima jedne osnovne škole u Županji na uzorku od 51 učenika, od čega je bilo 28 djevojčica (54, 9%) i 23 dječaka (45, 1%). Prosječna dob učenika je M=10, 1 godina (SD=0, 300). Rezultati su pokazali da nema statistički značajnih razlika u akademskom samopoimanju, samopoštovanju te povezanosti s drugima s obzirom na to imaju li učenici bolje ili lošije školske ocjene. Nadalje, istraživanje je pokazalo da postoji statistički značajna pozitivna korelacija između akademskog samopoimanja, samopoštovanja i osjećaja povezanosti s drugima, odnosno učenici čiji je akademsko samopoimanje bolje ujedno imaju i veće opće samopoštovanje, te se osjećaju povezanijima s ostalim učenicima u razredu. Polazna hipoteza je djelomično potvrđena, a pri interpretaciji dobivenih rezultata treba u obzir uzeti da je istraživanje provedeno na relativno malenom broju sudionika te da je riječ o učenicima nižih razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija