Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1225773

Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu


Galeković, Martina; Romstein, Ksenija; Širić, Ljiljana
Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1225773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu
(Narrative skills of preschool children transitioning from the kindergarten to the primary school)

Autori
Galeković, Martina ; Romstein, Ksenija ; Širić, Ljiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / - , 2022, 1-1

Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija - Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2022. - 22.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
jezično-govorni razvoj, djeca predškolske dobi, pripovjedne sposobnosti, spremnost za školu, tranzicija
(speech-language development, preschool children, narrative skills, school readiness, transition)

Sažetak
Pripovjedne sposobnosti djece predškolske dobi jedan su od pokazatelja djetetove spremnosti za školu. One ovise o predispozicijama samog pojedinog djeteta i o okolini, pri čemu je primjereni pristup u procjeni pripovjednih sposobnosti osnova njihova poticanja. S aspekta jezično-govornog razvoja, pripovijedanje je jedna od mjera pragmatičke sposobnosti, ali daje i uvid u širinu rječnika i jezično razumijevanje, koje su bitne za praćenje nastavnog procesa te djetetovo funkcioniranje u neposrednoj okolini. Cilj istraživanja je bio steći uvid u osobitosti pripovjednog diskursa u dobi pred polazak u školu. Tijekom pedagoške godine 2021./2022. prikupljeni su podaci djece prosječne dobi od 6 do 7 godina koji pohađaju dječje vrtiće na području Hrvatske (N=75, M=39, Ž=36, prosječna KD=6, 07 g.) i čiji su roditelji dali pristanak za sudjelovanje u istraživanju. Za potrebe istraživanja odabrana je metoda pripovijedanja na temelju slikovnog predloška iz hrvatske inačice MAIN testa (Hržica i Kuvač Kraljević, 2020). U pripovijedanju su bodovani proizvodnja i razumijevanje, brzina u pripovijedanju i vrste rečenica koje su prisutne u diskursu predškolske djece. Osim makrostrukturalne razine i razumijevanja sadržaja priče promatrani su i jezični elementi kojima gradimo priču i koji pokazuju sintaktičku produktivnost i leksičku raznolikost. Rezultati pokazuju kako djeca koja imaju niže postignuće na zadatcima fonološke svjesnosti imaju i niže postignuće u vještinama pripovijedanja. Djeca kojoj je određena odgoda upisa u prvi razred osnovne škole imaju niže postignuće u svim elementima pripovjednih sposobnosti. Dobiveni rezultati mogu poslužiti dvojako, kao osnova pedagoškim stručnjacima (odgojiteljima, učiteljima, pedagozima i stručnim suradnicima) u osmišljavanju aktivnosti poticanja jezično-govornoga razvoja u kontekstu tranzicije te kao temelj daljnjim istraživanjima jezično- govornog razvoja djece predškolske dobi s izraženom interdisciplinarnom komponentom.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju:

Galeković, Martina; Romstein, Ksenija; Širić, Ljiljana
Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu // Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Galeković, M., Romstein, K. & Širić, L. (2022) Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u školu. U: Kompetentni sustavi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Galekovi\'{c}, Martina and Romstein, Ksenija and \v{S}iri\'{c}, Ljiljana}, year = {2022}, pages = {1-1}, keywords = {jezi\v{c}no-govorni razvoj, djeca pred\v{s}kolske dobi, pripovjedne sposobnosti, spremnost za \v{s}kolu, tranzicija}, title = {Pripovjedne sposobnosti u djece pred polazak u \v{s}kolu}, keyword = {jezi\v{c}no-govorni razvoj, djeca pred\v{s}kolske dobi, pripovjedne sposobnosti, spremnost za \v{s}kolu, tranzicija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Galekovi\'{c}, Martina and Romstein, Ksenija and \v{S}iri\'{c}, Ljiljana}, year = {2022}, pages = {1-1}, keywords = {speech-language development, preschool children, narrative skills, school readiness, transition}, title = {Narrative skills of preschool children transitioning from the kindergarten to the primary school}, keyword = {speech-language development, preschool children, narrative skills, school readiness, transition}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font