Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1225651

Čitateljski klub kao prostor osnaživanja studentske interkulturalne kompetencije


Vidulić, Matea
Čitateljski klub kao prostor osnaživanja studentske interkulturalne kompetencije // Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 185-186 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1225651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitateljski klub kao prostor osnaživanja studentske interkulturalne kompetencije
(Book club as an area of strengthening of student’s intercultural competence)

Autori
Vidulić, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 185-186

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalna kompetencija ; čitateljski klub ; studenti ; dijalog
(intercultural competence ; book club ; students ; dialogue)

Sažetak
Interkulturalna kompetencija obuhvaća set različitih sposobnosti pomoću kojih pojedinac stupa u učinkovitu interakciju s osobama drugog jezika ili kulture, a podrazumijeva specifična stajališta, određeno interkulturalno znanje, vještine i refleksiju. Sve navedeno, a pogotovo posljednje, moguće je pronaći u knjigama čiji autori pišu o svojem doživljaju tuđe kulture i u kojima promišljaju nad vlastitim navikama, stajalištima i predrasudama u susretima s onima drugačijima od sebe. Budući da su teoretičari složni u tome da je rad na interkulturalnoj kompetenciji cjeloživotni proces, smatra se da bi čitateljski klubovi na visokim učilištima mogli postati prostor u kojem studenti zajedno promišljaju, raspravljaju, usvajaju komunikacijske vještine i osnažuju vlastitu interkulturalnu kompetenciju za možebitne poslovne i životne situacije. U studiji slučaja u radu se predstavlja čitateljski klub koji je osnovan u jeku pandemije koronavirusa i nastave na daljinu. U poznatom okruženju, među svojim kolegama vršnjacima i pod vodstvom nastavnika, studenti vode djelomično strukturiranu raspravu o pročitanim knjigama. U ovom će radu biti predstavljeni studentski doživljaji i rasprava o dvjema knjigama: Propuh, papuče i punica Codyja McCaina Browna te Danci i stranci Kristine Wolsperger Danilovski. U prvoj knjizi Amerikanac piše o svojem viđenju Hrvata i života u Hrvatskoj, dok u drugoj Hrvatica bilježi svoje anegdote i česte kulturološke nesporazume s Dancima. Obradom tih i sličnih knjiga na sastancima Čitateljskog kluba događaju se susreti na trima razinama: s autorom i njegovim viđenjem određene interkulturalne situacije (čitanje knjige), s kolegama koji dijele slične vrijednosti, znanja, pamćenje, iskustva i navike, no ne uvijek i ista mišljenja (rasprava) te sa samim sobom (promišljanje tijekom čitanja i rasprave i nakon nje). Cilj je treće razine ohrabriti i potaknuti studente na onu četvrtu, na susret s „Drugim” i drugačijim, a u koji bi bili spremni ući s većom dozom empatije, razumijevanja, poštovanja i onog pravog interesa za nekoga tko im kulturološki nije blizak.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Matea Vidulić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vidulić, Matea
Čitateljski klub kao prostor osnaživanja studentske interkulturalne kompetencije // Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 185-186 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vidulić, M. (2021) Čitateljski klub kao prostor osnaživanja studentske interkulturalne kompetencije. U: Togonal, M. (ur.)Čitatelj i čitanje u digitalno doba.
@article{article, author = {Viduli\'{c}, Matea}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {185-186}, keywords = {interkulturalna kompetencija, \v{c}itateljski klub, studenti, dijalog}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {\v{C}itateljski klub kao prostor osna\v{z}ivanja studentske interkulturalne kompetencije}, keyword = {interkulturalna kompetencija, \v{c}itateljski klub, studenti, dijalog}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Viduli\'{c}, Matea}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {185-186}, keywords = {intercultural competence, book club, students, dialogue}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Book club as an area of strengthening of student’s intercultural competence}, keyword = {intercultural competence, book club, students, dialogue}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font