Pregled bibliografske jedinice broj: 1225650
Like, share, subscribe - Boga? Komunikološko-pedagoški pogled na fenomen influencera i posredovanja slike Boga mladima putem društvenih medija
Like, share, subscribe - Boga? Komunikološko-pedagoški pogled na fenomen influencera i posredovanja slike Boga mladima putem društvenih medija // Teologija i psihologija u dijalogu
Ljubljana, Slovenija, 2021. str. 34-35 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1225650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Like, share, subscribe - Boga? Komunikološko-pedagoški pogled na
fenomen influencera i posredovanja slike Boga mladima putem
društvenih medija
(Like, share, subscribe - God? A communication-pedagogical view of
the phenomenon of influencers and mediating the image of God to
young people through social media)
Autori
Vidulić, Matea ; Mališa, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Teologija i psihologija u dijalogu
/ - , 2021, 34-35
Skup
Teologija i psihologija u dijalogu
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 15.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
influencer ; pedagogija online ; cjeloviti odgoj ; društveni mediji ; komunikacija
(influencer ; pedagogy online ; comprehensive education ; social media ; communication)
Sažetak
Stvarnost u kojoj djeca i mladi odrastaju i žive uvelike je oblikovana društvenim medijima poput YouTubea, Instagrama i TikToka. Na tim digitalnim platformama svoje sadržaje stvaraju i nude brojni pojedinci koji u većoj ili manjoj mjeri promiču proizvode, ideje i stil života, a naziva ih se influencerima. S obzirom na utjecaj influencera na djecu i mlade, kao i izazove suvremene pedagogije u virtualnom svijetu (i ima li je ondje uopće?), postavlja se pitanje: kako danas cjelovito odgajati, formirati i pratiti djecu i mlade? Naime, samo kada smo svjesni i prisutni u svim segmentima života moguće je odgajati u zrelosti i cjelovitosti koja onda usmjerava naše djelovanje i odnose. Zato je važno cjelovito odgajati, pa i online, jer odgoj nikada nije neutralan već je duboko vrijednosno angažiran, a kao takav bi trebao biti u funkciji razvijanja ljudske i kršćanske zrelosti kod djece i mladih. U radu donosimo pregled definicija i kategorija influencera te njihovu poruku »like, share, subscribe« (lajkaj – označi da ti se sviđa, dijeli, prati) povezujemo s inherentnom naravi katoličkog Boga koji u susretu s osobama poziva na zajedništvo, dijeljenje i suživot. Ta relacijska dinamika nezaobilazna je i u odnosu odgajatelja i odgajanika u kojoj odgajatelj (pa i infleuncer) vodi, oblikuje i prati, a odgajanik prihvaća i slijedi. Pedagoški izbor ostvaruje se kroz dvije dimenzije: komunikaciju sa sadržajem (cilj, okruženje, motivacija) i komunikaciju uz pomoć računala (odnos osoba koje lajkaju, dijele i prate). Sliku Boga sagledavamo kroz odnos i razmjenu, tj. komunikaciju, a naglasak stavljamo na važnost očuvanja i osnaživanja intrapersonalne i interpersonalne komunikacije mladih osoba koje primaju mnoštvo poruka o samima sebi, svijetu oko sebe i o Bogu posredstvom društvenih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb