Pregled bibliografske jedinice broj: 1225551
Znanje i percepcija studenata informatologije o Alzheimerovoj bolesti
Znanje i percepcija studenata informatologije o Alzheimerovoj bolesti, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1225551 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje i percepcija studenata informatologije o
Alzheimerovoj bolesti
(Knowledge and perception of Alzheimer Disease among
students of Information Science)
Autori
Žilić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2022
Stranica
79
Mentor
Faletar, Sanjica
Ključne riječi
Alzheimerova bolesti (AB), demencija, studenti informatologije, ADKS skala, narodne knjižnice
(Alzheimer's Disease (AD), dementia, information science students, ADKS, public libraries)
Sažetak
U radu se predstavljaju rezultati istraživanja provedenog s ciljem utvrđivanja znanja studenata informatologije o Alzheimerovoj bolesti te njihove percepcije uloge narodnih knjižnica u pružanju knjižničnih usluga osobama oboljelima od Alzheimerova bolest i drugih demencija i članovima njihovih obitelji. Istraživačka pitanja na koja se željelo odgovoriti odnose se na to u kojoj mjeri su studenti informatologije upoznati s Alzheimerovom bolešću, postoji li razlika u znanju između onih ispitanika koji su se ranije susreli s osobama s tom bolešću i onih koji nisu imali nikakav kontakt a njom, kako studenti informatologije percipiraju zadaću knjižnica kada su u pitanju osobe s Alzheimerovom bolesti te jesu li studenti informatologije pripremljeni za rad u knjižnicama s osobama oboljelima od Alzheimerove bolesti. Istraživanje je provedeno u razdoblju od veljače do travnja 2022. godine. Podaci su prikupljeni uz pomoć online i tiskanog upitnika. U istraživanju je korištena skala znanja o Alzheimerovoj bolesti (Alzheimer’s Disease knowledge Scale, ADKS) koja se sastoji od 7 domena i 30 čestica. Od ukupno 287 studenata informatologije, upisanih na Sveučilištu J. J. Strossmayera u Osijeku i Sveučilištu u Zadru akademske godine 2021./2022., u istraživanju je sudjelovalo 183 studenta, što predstavlja odaziv od 63, 76%. Rezultati istraživanja su pokazali nesigurnost i nedovoljno znanja ispitanika o Alzheimerovoj bolesti pri čemu je postotak točnih odgovora prema ADKS bio 35, 87%. Ispitanici su najviše znanja pokazali u domeni liječenja i upravljanja, a najmanje u domeni faktora rizika. Znanje studenata informatologije o Alzheimerovoj bolesti je slabo i ispodprosječno (manje od 50% točno odgovorenih pitanja). Također, rezultatima istraživanja utvrdilo se kako ispitanici koji su bili u kontaktu s osobama s Alzheimerovom bolešću, u pravilu pokazuju bolje znanje o samoj bolesti. Studenti su pokazali visok stupanj slaganja s većinom izjava koje se odnose na uključivanje narodnih knjižnica u izgradnju demenciji prijateljskih zajednica kroz izgradnju specijalnih zbirki, ponudu prilagođenih programa i uključivanje osoba s demencijom u kulturni život zajednice te informiranje i senzibilizaciju javnosto o ovoj bolesti, u svrhu njezine društvene destigmatizacije. Konačno, studenti smatraju kako nisu nisu spremni niti dovoljno obučeni za rad s osobama s Alzheimerovom bolešću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Diplomski rad je napisan u okviru projekta
"Izgradnja demenciji prijateljskih narodnih
knjižnica: teorijske i praktične pretpostavke"
POVEZANOST RADA
Projekti:
UNIOS--FFOS-002 - Izgradnja demenciji prijateljskih narodnih knjižnica: teorijske i praktične pretpostavke (Faletar Tanacković, Sanjica, UNIOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Sanjica Faletar
(mentor)