Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1225222

Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja


Oreški, Dijana; Višnjić, Dunja
Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja // Book of Papers 7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022) / L.Gregurec, I ; Keglevic Kozjak, S. ; Hrustek, L. ; Cvetko, L (ur.).
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2022. str. 59-67 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1225222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja

Autori
Oreški, Dijana ; Višnjić, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Book of Papers 7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022) / L.Gregurec, I ; Keglevic Kozjak, S. ; Hrustek, L. ; Cvetko, L - Varaždin : Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2022, 59-67

Skup
7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022)

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 21.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
segmentacija klijenata, klaster analiza, rudarenje podataka
(client segmentation ; cluster analysis ; data mining)

Sažetak
Posljednjih godina došlo je do velikog porasta natjecanja među poduzećima u stvaranju i održavanju pozicije na tržištu. Poboljšanje konkurentnosti poduzeća u velikoj mjeri ovisi o sposobnosti usklađivanja sa željama klijenata na konkurentnom tržištu. Stoga se poslovni rezultati poduzeća mogu poboljšati kvalitetnim modelima segmentacije klijenata. Segmentacija klijenata može se provesti različitim metodama koristeći podatke o karakteristikama klijenata i njihovih navika s ciljem prilagodbe marketinških planova, identificiranja trendova, planiranja razvoja proizvoda, reklamnih kampanja i isporuke relevantnih proizvoda i/ili usluga. Segmentacija klijenata omogućuje kreiranje personaliziranih poruka za bolju komunikaciju sa željenim skupinama klijenata. U ovom radu primjenjujemo metodu segmentacije klijenata koja se temelji na algoritmu nenadziranog strojnog učenja, analizi latentnih klasa. Analiza latentnih klasa se primjenjuje za grupiranje prošlih klijenata poduzeća na temelju njihovog ponašanja pri kupnji. Predloženi pristup primjenjuje se na javno dostupnom skupu podataka kako bi se identificirale grupe klijenata sličnih karakteristika. Rezultati ukazuju na učinkovitost i primjenjivost predloženog pristupa u rješavanju slučajeva iz stvarnog života.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2020-02-6312 - SIMON: Inteligentni sustav za automatsku selekciju algoritama strojnog učenja u društvenim znanostima (SIMON) (Oreški, Dijana, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin

Profili:

Avatar Url Dunja Višnjić (autor)

Avatar Url Dijana Oreški (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Oreški, Dijana; Višnjić, Dunja
Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja // Book of Papers 7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022) / L.Gregurec, I ; Keglevic Kozjak, S. ; Hrustek, L. ; Cvetko, L (ur.).
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2022. str. 59-67 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Oreški, D. & Višnjić, D. (2022) Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog učenja. U: L.Gregurec, I., Keglevic Kozjak, S., Hrustek, L. & Cvetko, L. (ur.)Book of Papers 7th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2022).
@article{article, author = {Ore\v{s}ki, Dijana and Vi\v{s}nji\'{c}, Dunja}, year = {2022}, pages = {59-67}, keywords = {segmentacija klijenata, klaster analiza, rudarenje podataka}, title = {Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog u\v{c}enja}, keyword = {segmentacija klijenata, klaster analiza, rudarenje podataka}, publisher = {Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ore\v{s}ki, Dijana and Vi\v{s}nji\'{c}, Dunja}, year = {2022}, pages = {59-67}, keywords = {client segmentation, cluster analysis, data mining}, title = {Segmentacija klijenata primjenom algoritama nenadziranog strojnog u\v{c}enja}, keyword = {client segmentation, cluster analysis, data mining}, publisher = {Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font