Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1224928

Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu?


Rončević Zubković, Barbara; Bažon, Martina; Pahljina-Reinić, Rosanda; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu? // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? - knjiga sažetaka / Odak, Ivana i sur. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 113-114 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1224928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu?
(What can we learn from the experiences of primary and secondary school teachers during remote teaching?)

Autori
Rončević Zubković, Barbara ; Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? - knjiga sažetaka / Odak, Ivana i sur. - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022, 113-114

Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
nastava na daljinu ; digitalna tehnologija ; iskustva nastavnika ; profesionalni i osobni razvoj ; osnovne i srednje škole
(distance learning ; digital technology ; teacher experiences ; professional and personal development ; primary and secondary schools)

Sažetak
Neupitno je da primjena digitalne tehnologije u obrazovanju otvara nove prilike za učenje i poučavanje (Chauhan, 2017), ali iznenadni prelazak na nastavu na daljinu uslijed pandemije zahtijevao je od nastavnika brzu prilagodbu na nove okolnosti poučavanja i života općenito. Cilj rada bio je ispitati iskustva nastavnika tijekom provođenja nastave na daljinu kroz prva tri pandemijska vala. Ispitane su razlike između predmetnih nastavnika osnovnih i srednjih škola te s obzirom na radni staž u nastavi (0-7, 8-20, 21+ godina). Nastavnici su u sklopu istraživanja učinaka projekta e-Škole ispunili online upitnik kojim se ispitivala percepcija socio- kontekstualnih odrednica nastave na daljinu (profesionalna i osobna ravnoteža, jasnoća očekivanja i kolegijalnost), korisnost iskustva online nastave, procjena kontrole, uživanja i anksioznosti te uspješnosti. Ispitana je učestalost primjene digitalne tehnologije za poticanje konstruktivističkog i reproduktivnog učenja u nastavi na daljinu, kao i vrijeme provedeno u edukacijama o primjeni tehnologija u obrazovanju u protekle dvije godine. Rezultati pokazuju da su se nastavnici procijenili relativno uspješnima u izvođenju nastave na daljinu, ali su iskazali i niske razine uživanja te umjerenu uspješnost u balansiranju obaveza. Nastavnici srednjih škola izvještavali su o boljoj profesionalnoj i osobnoj ravnotežu, većem osjećaju uživanja i manjoj anksioznosti prilikom provođenja nastave, procjenjivali su se uspješnijima u odnosu na druge te su češće poticali konstruktivističko, a rjeđe reproduktivno učenje. Nastavnici s manje godina radnog staža izvještavali su o pozitivnijim iskustvima odnosno iskazivali su bolju osobnu ravnotežu i veći osjećaj kontrole, uz veću percipiranu podršku u odnosu na nastavnike s više godina radnog staža. Nastavnici s najduljim stažem proveli su najviše vremena u edukacijama. U usporedbi s nastavnicima sa srednjom duljinom staža, češće su koristili aktivnosti poticanja konstruktivističkog učenja te su procjenjivali iskustvo nastave na daljinu korisnijim, unatoč velikom angažmanu. Navedeni rezultati sagledani su u kontekstu implikacija za razvoj psiholoških i obrazovnih programa podrške nastavnicima, posebice u izazovnim vremenima, s naglaskom na važnost poticanja daljnje integracije digitalne tehnologije u poučavanje. Rezultati upućuju na to da je, prilikom planiranja intervencija za poticanje dobrobiti nastavnika, posebnu pažnju potrebno usmjeriti na nastavnike u osnovnim školama i na nastavnike s dužim radnim stažem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

wwwadmin.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rončević Zubković, Barbara; Bažon, Martina; Pahljina-Reinić, Rosanda; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu? // Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? - knjiga sažetaka / Odak, Ivana i sur. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, 2022. str. 113-114 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Rončević Zubković, B., Bažon, M., Pahljina-Reinić, R. & Kolić-Vehovec, S. (2022) Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu?. U: Odak, I. (ur.)Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima? - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Ba\v{z}on, Martina and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, editor = {Odak, I.}, year = {2022}, pages = {113-114}, keywords = {nastava na daljinu, digitalna tehnologija, iskustva nastavnika, profesionalni i osobni razvoj, osnovne i srednje \v{s}kole}, title = {\v{S}to mo\v{z}emo nau\v{c}iti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih \v{s}kola tijekom provo\djenja nastave na daljinu?}, keyword = {nastava na daljinu, digitalna tehnologija, iskustva nastavnika, profesionalni i osobni razvoj, osnovne i srednje \v{s}kole}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu ; Centar za istra\v{z}ivanje i razvoj obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Ba\v{z}on, Martina and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, editor = {Odak, I.}, year = {2022}, pages = {113-114}, keywords = {distance learning, digital technology, teacher experiences, professional and personal development, primary and secondary schools}, title = {What can we learn from the experiences of primary and secondary school teachers during remote teaching?}, keyword = {distance learning, digital technology, teacher experiences, professional and personal development, primary and secondary schools}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja u Zagrebu ; Centar za istra\v{z}ivanje i razvoj obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font