Pregled bibliografske jedinice broj: 1224721
Liturgijska impostacije moteta Sacrae Cantiones Ivana Marka Lukačića
Liturgijska impostacije moteta Sacrae Cantiones Ivana Marka Lukačića // Ivan Lukačić kapelnik splitske katedrale / Mihael Prović, Doris Žuro (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2022. str. 87-104
CROSBI ID: 1224721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Liturgijska impostacije moteta Sacrae Cantiones
Ivana Marka Lukačića
(Liturgical settigs od Sacrae Cantiones motets of
Ivan Marko Lukačić)
Autori
Volarević, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Ivan Lukačić kapelnik splitske katedrale
Urednik/ci
Mihael Prović, Doris Žuro
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2022
Raspon stranica
87-104
ISBN
978-953-8429-09-5
Ključne riječi
motet, Tridentski sabor, liturgija, liturgijska glazba, vlastiti dijelovi mise, proprium
(motet, Council of Trent, liturgy, liturgical music, own parts of the mass, Proper of the mass)
Sažetak
Sacrae cantiones su pjesme, očito po tekstu liturgijske. Prilagođene i melodijski, za pjevanje tijekom liturgijskih slavlja. Tu imamo prva dva konteksta Lukačićeva djelovanja preko ovih moteta: glazba i liturgija – obično se promatraju zajednički kao liturgijska glazba. To je opći kontekst, koji praktično vrijedi za sva vremena dok se god Boga slavi, dok god se slavi liturgija. Druga dva „posebnija“ konteksta jesu kronološki i geografski. Radi se o zadnjim godinama renesanse i prijelazu u barok (opća povijest), a u Crkvi je to vrijeme nakon Tridentskoga Sabora, vrijeme u kojemu se saborske upute sve više ukorjenjuju u pastoralu (50ak godina nakon Sabora). Geografski kontekst i nije toliko određujući, ali u našem slučaju držimo ga bitnim: blizina Rima, i Lukačićevo školovanje u Rimu, vjerojatno imaju mnogo više utjecaja na Rimu geografski bliže krajeve bliže krajeve negoli na udaljenije! Lukačićevo vrijeme djelovanja u Splitu kao kapelnika katedrale dakle jest vrijeme nakon Tridentskoga sabora. Njegov opus zato moramo gledati kroz prizmu liturgijske obnove Tridentskoga sabora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Glazbena umjetnost
Napomena
Rad je u zborniku objavljen dvojezično - hrvatski i
engleski