Pregled bibliografske jedinice broj: 1224493
Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju
Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod roditelja djece s teškoćama u razvoju, 2022., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1224493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres i interakcije u partnerskom odnosu kod
roditelja djece s teškoćama u razvoju
(Stress and positive and negative interactions in
intimate relationships among parents of children
with disabilities)
Autori
Mihaljević, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.06
Godina
2022
Stranica
31
Mentor
Löw, Ajana ; Wagner Jakab, Ana
Ključne riječi
roditelji djece s teškoćama u razvoju ; roditeljski stres ; partnerski odnosi ; karakteristike djeteta ; pozitivne i negativne interakcije
(parents of children with disabilities ; parental stress ; intimate relationships ; child's characteristics ; positive and negative partner interactions)
Sažetak
Istraživanja sustavno pokazuju da roditelji djece s teškoćama u razvoju postižu veće razine stresa od roditelja djece tipičnog razvoja (Almogbel i sur., 2017). Karakteristike djeteta s teškoćama često se dovode u korelaciju s roditeljskim stresom, a zabrinjava i činjenica da kronični stresori imaju veliki utjecaj i na kvalitetu partnerskog odnosa (Hartley i sur., 2011). Cilj ovog istraživanja je ispitati stres i interakcije u partnerskom odnosu roditelja djece s teškoćama u razvoju. Također, ispitana je povezanost roditeljskog stresa s karakteristikama djeteta koje obuhvaćaju verbalne sposobnosti djeteta, učestalost nepoželjnih ponašanja i razinu samostalnosti djeteta. Istraživanje je provedeno online na uzorku od 248 roditelja djece s teškoćama u razvoju na području Republike Hrvatske. U svrhu istraživanja korišteni su hrvatska adaptacija Upitnika roditeljskog stresa OBVL-K, Inventar afektivnosti i antagonizma u braku te pitanja o karakteristikama djeteta i socio-demografskim podacima roditelja. Rezultati pokazuju statistički značajnu pozitivnu povezanost između roditeljskog stresa i učestalosti nepoželjnih ponašanja. Nadalje, utvrđena je statistički značajna negativna povezanost između roditeljskog stresa i pozitivnih interakcija te pozitivna povezanost između roditeljskog stresa i negativnih interakcija između partnera. Istraživanje nije pokazalo statistički značajnu povezanost između roditeljskog stresa i samostalnosti djeteta, kao ni verbalnih sposobnosti djeteta. Dobiveni rezultati daju uvid u određene procese unutar obitelji djece s teškoćama u razvoju, a posebni naglasak stavljaju na partnerske odnose roditelja koji još nisu dovoljno prepoznati kao čimbenik potreban osnaživanja i potpore. Rezultati istraživanja koristit će kao smjernice za praksu u smislu razumijevanja potreba roditelja djece s teškoćama i unapređenja strategija podrške od strane stručnjaka i sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Zagrebu-ERF_NOS_2020_ Partnerski - Partnerski odnosi u kontekstu stresa (Löw, Ajana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb