Pregled bibliografske jedinice broj: 1224269
Metakognicija u procesima učenja i nastave
Metakognicija u procesima učenja i nastave // Psihošpancir, 2022 / Bogdan, Andreja ; Magaš, Nikolina ; Slaviček, Esmeralda (ur.).
Varaždin : Čakovec: Društvo psihologa Varaždin, 2022. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1224269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metakognicija u procesima učenja i nastave
(Metacognition in learning and teaching processes)
Autori
Kuzmić, Anica ; Filipec, Manuela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihošpancir, 2022
/ Bogdan, Andreja ; Magaš, Nikolina ; Slaviček, Esmeralda - Varaždin : Čakovec : Društvo psihologa Varaždin, 2022, 26-26
Skup
Psihošpancir
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska ; Varaždin, Hrvatska, 23.09.2022. - 24.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Metakognicija ; Učenje ; Nastava
(Metacognition ; Learning ; Teaching)
Sažetak
U današnje vrijeme velikih ekonomskih i socijalnih promjena zahtjevi za novim pristupima učenju i nastavi postaju sve jači. Sve se više govori o metakogniciji u procesima učenja i nastave, koja zajedno s kognicijom i motivacijom predstavlja osnovu za samoregulaciju. Metakognicija se odnosi na znanje i upravljanje kognitivnim sustavom pojedinca te pridonosi samostalnom, svrhovitom i trajnom učenju s ciljem poboljšanja znanja vještina i sposobnosti. Brojna istraživanja su pokazala da metakognitivno svjesni studenti ostvaruju viši akademski uspjeh. Planiranje, procjenjivanje i razmišljanje o učenju pridnosi ostvarivanju viših ishoda. Metakognicija uključuje dvije glavne komponente, znanje i regulaciju kognicije. Znanje o kogniciji jest znanje koje studenti imaju o sebi, o strategijama i uvjetima pod kojima su metode koje koriste najučinkovitije. Regulacija kognicije odnosi se na znanje o načinu na koji studenti planiraju, implementiraju metode, promatraju, ispravljaju pogreške i procjenjuju svoje učenje. Jaka povezanost između navedenih čimbenika indicira da znanje i regulacija kognicije zajednički pomažu studentima da se prilagode učenju na njima najbolji način. Ključni izazov u nastavi je sposobnost prepoznavanja koliko dobro studenti razumiju vlastite procese učenja. Kroz postupke razumijevanja, planiranja, izvršavanja plana i osvrta na učinjeno ističe se važnost metakognitivnog obrazovanja u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica