Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1224269

Metakognicija u procesima učenja i nastave


Kuzmić, Anica; Filipec, Manuela
Metakognicija u procesima učenja i nastave // Psihošpancir, 2022 / Bogdan, Andreja ; Magaš, Nikolina ; Slaviček, Esmeralda (ur.).
Varaždin : Čakovec: Društvo psihologa Varaždin, 2022. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1224269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metakognicija u procesima učenja i nastave
(Metacognition in learning and teaching processes)

Autori
Kuzmić, Anica ; Filipec, Manuela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihošpancir, 2022 / Bogdan, Andreja ; Magaš, Nikolina ; Slaviček, Esmeralda - Varaždin : Čakovec : Društvo psihologa Varaždin, 2022, 26-26

Skup
Psihošpancir

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska ; Varaždin, Hrvatska, 23.09.2022. - 24.09.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Metakognicija ; Učenje ; Nastava
(Metacognition ; Learning ; Teaching)

Sažetak
U današnje vrijeme velikih ekonomskih i socijalnih promjena zahtjevi za novim pristupima učenju i nastavi postaju sve jači. Sve se više govori o metakogniciji u procesima učenja i nastave, koja zajedno s kognicijom i motivacijom predstavlja osnovu za samoregulaciju. Metakognicija se odnosi na znanje i upravljanje kognitivnim sustavom pojedinca te pridonosi samostalnom, svrhovitom i trajnom učenju s ciljem poboljšanja znanja vještina i sposobnosti. Brojna istraživanja su pokazala da metakognitivno svjesni studenti ostvaruju viši akademski uspjeh. Planiranje, procjenjivanje i razmišljanje o učenju pridnosi ostvarivanju viših ishoda. Metakognicija uključuje dvije glavne komponente, znanje i regulaciju kognicije. Znanje o kogniciji jest znanje koje studenti imaju o sebi, o strategijama i uvjetima pod kojima su metode koje koriste najučinkovitije. Regulacija kognicije odnosi se na znanje o načinu na koji studenti planiraju, implementiraju metode, promatraju, ispravljaju pogreške i procjenjuju svoje učenje. Jaka povezanost između navedenih čimbenika indicira da znanje i regulacija kognicije zajednički pomažu studentima da se prilagode učenju na njima najbolji način. Ključni izazov u nastavi je sposobnost prepoznavanja koliko dobro studenti razumiju vlastite procese učenja. Kroz postupke razumijevanja, planiranja, izvršavanja plana i osvrta na učinjeno ističe se važnost metakognitivnog obrazovanja u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Manuela Filipec (autor)

Avatar Url Anica Kuzmić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuzmić, Anica; Filipec, Manuela
Metakognicija u procesima učenja i nastave // Psihošpancir, 2022 / Bogdan, Andreja ; Magaš, Nikolina ; Slaviček, Esmeralda (ur.).
Varaždin : Čakovec: Društvo psihologa Varaždin, 2022. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kuzmić, A. & Filipec, M. (2022) Metakognicija u procesima učenja i nastave. U: Bogdan, A., Magaš, N. & Slaviček, E. (ur.)Psihošpancir, 2022.
@article{article, author = {Kuzmi\'{c}, Anica and Filipec, Manuela}, year = {2022}, pages = {26-26}, keywords = {Metakognicija, U\v{c}enje, Nastava}, title = {Metakognicija u procesima u\v{c}enja i nastave}, keyword = {Metakognicija, U\v{c}enje, Nastava}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Vara\v{z}din}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska ; Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuzmi\'{c}, Anica and Filipec, Manuela}, year = {2022}, pages = {26-26}, keywords = {Metacognition, Learning, Teaching}, title = {Metacognition in learning and teaching processes}, keyword = {Metacognition, Learning, Teaching}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Vara\v{z}din}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska ; Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font