Pregled bibliografske jedinice broj: 1224244
Prednosti i načini uvođenja izrade elektroničke književnosti u kurikulum nastavnih programa predmeta Hrvatski jezik i Informatika gimazijskog programa u RH
Prednosti i načini uvođenja izrade elektroničke književnosti u kurikulum nastavnih programa predmeta Hrvatski jezik i Informatika gimazijskog programa u RH // Zbornik radova s treće Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području Medija i komunikacije
Koprivnica, Hrvatska, 2021. str. 2-2 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1224244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednosti i načini uvođenja izrade elektroničke književnosti u kurikulum nastavnih programa predmeta Hrvatski jezik i Informatika gimazijskog programa u RH
(Advantages and ways of introducing the creation of electronic literature in the Croatian secondary shool curriculum for the Croatian language subject and Informatics subject)
Autori
Hoić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s treće Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području Medija i komunikacije
/ - , 2021, 2-2
Skup
Međunarodna doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području medija i komunikacije
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativno programiranje ; HTML ; Python ; AI chatbot
(creative coding ; HTML ; Python ; AI chatbot)
Sažetak
Elektronička književnost je žanr književnog teksta kojeg odlikuje uvjetovanost nastanka u digitalnom okruženju čime se radi iskorak od tiskanog medija. Kroz istraživanje se pronalazi najefektivniji način uvođenja žanra u srednjoškolski program kroz ispunjavanje ishoda i ciljeva kurikuluma nastavnih predmeta Hrvatski jezik i Informatika, točnije ishoda koji se odnose na medijsku i informacijsku pismenost, konstrukciju fiktivnog teksta te učenje HTML-a i programskog jezika Python. Implementirajući učenje HTML-a i jezika Python sa ekspresivnom mogućnošću računalno generiranog teksta elektroničke književnosti na kreativan se način spaja programiranje i učenje o gramatici i kreativnom stvaranju fiktivnog teksta. Cilj je analizirati u kojoj mjeri radionice učeničke izrade elektroničke književnosti na nastavi doprinose zainteresiranosti za programiranjem kroz analizu subjektivnog dojma učenika jedne srednje škole u kojoj su se provele radionice. Također će se ispitati razumijevanje digitalnog medija u odnosu na tiskani u kontekstu književnog stvaralaštva. Cilj je i istražiti doprinose li ovakve radionice razumijevanju AI chatbotova koji koriste umjetnu inteligenciju (obradu prirodnog jezika) s obzirom na interaktivnost elektroničke književnosti, odnosno direktnu komunikaciju čitatelja s književnim tekstom i utjecajem čitatelja na daljnji slijed prikazanog digitalnog teksta. Osim navedenog kvantitativnog upitnika koristit će se metode tematske analize sadržaja stručne literature, osobito kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski