Pregled bibliografske jedinice broj: 1224102
Glazba kao medij u radu s djecom s govornim poteškoćama u primarnom obrazovanju
Glazba kao medij u radu s djecom s govornim poteškoćama u primarnom obrazovanju, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1224102 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazba kao medij u radu s djecom s govornim poteškoćama u
primarnom obrazovanju
(Music as a medium in working with children with speech difficulties in
primary education)
Autori
Šmit, Stela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2022
Stranica
73
Mentor
Jurkić Sviben, Tamara
Neposredni voditelj
Mičija Palić, Martina
Ključne riječi
glazba kao medij, uloga glazbe u primarnom obrazovanju, glazbena terapija u razrednoj nastavi, govorni poremećaji, govor, verbotonalna metoda, inkluzija
(music as media, the role of music in primary education, musical therapy in classroom teaching, speech, speech disorders, verbotonal method, inclusion)
Sažetak
Tema ovog rada je glazba kao medij u radu s djecom s govornim poteškoćama u primarnom obrazovanju. Učenici s govorno-jezičnim teškoćama uključeni su u redovne ili prilagođene programe nastave u redovnim osnovnim školama.. Kako bi integracija i inkluzija učenika s govorno-jezičnim teškoćama bila što uspješnija, od učitelja se očekuje kompetentnost, stručnost i profesionalnost. Uporaba glazbe kao medija u redovnoj nastavi, rehabilitaciji ili terapiji, može pozitivno utjecati na osobu. Glazba i govor imaju zajedničke karakteristike i vrednote. „Različitim sastavnicama glazbe bave se različita neuronska područja – mozak se u obradi glazbe koristi funkcionalnom segregacijom i pokreće sustav detektora značajki čija je zadaća analiza određenih elemenata glazbenih signala kao što su visina, tona, tempo, boja tona i tako dalje“ (Levitin, 2006, str. 88). Za kvalitetan napredak učenika izuzetno je važna suradnja učitelja, roditelja i stručne službe, a dodatnom edukacijom učitelj može postati glazbeni terapeut te tako aktivno sudjelovati u prepoznavanju, upućivanju na rehabilitaciju i samoj rehabilitaciji djeteta s govornim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)