Pregled bibliografske jedinice broj: 1224046
Hrabri novi svijet: nova lica djevojaka i djevojaštva u suvremenim dječjim pričama
Hrabri novi svijet: nova lica djevojaka i djevojaštva u suvremenim dječjim pričama // Čitatelj i čitanje u digitalno doba: Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 164-166 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1224046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrabri novi svijet: nova lica djevojaka i
djevojaštva u suvremenim dječjim pričama
(Brave novel world: A new face of girls and girlhood
in the contemporary children’s narrative)
Autori
Sever, Globan, Irena ; Osmančević, Leali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Čitatelj i čitanje u digitalno doba: Knjiga sažetaka
/ Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 164-166
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja književnost ; rodne uloge ; prikaz djevojaka
(children’s literature ; gender roles ; girl’s represent)
Sažetak
Dječja književnost snažan je medij koji mladim čitateljima prenosi ideje i vrijednosti društva na način blizak djeci. Poruke koje prenose dječje knjige izuzetno su važne jer one utječu na dječje stavove i reakcije na svijet, osobito u području rodnih uloga (Singh, 1998). Kako junaci, i ženski i muški, iz dječjih knjiga odražavaju sociokulturnu stvarnost, oblikuju se zamisli o tome što znači biti muškarac ili žena u nekom povijesnom razdoblju. Tijekom prošlih nekoliko desetljeća brojni istraživači bavili su se načinima kojima se govori o rodu u dječjoj književnosti (MacArthur, Poulin, 2011 ; Trepanier- Street, Romatowski, 1999). Neki od tih autora istaknuli su općenito odsustvo djevojaka, nedostatak snažnih, pozitivnih ženskih likova i dominantno korištenje stereotipima roda (primjerice slavne bajke Disneyja, H. C. Andersena i braće Grimm u kojima su djevojke pasivne, tjelesno privlačne i nimalo samodostatne). Takvi se prikazi danas mijenjaju jer postoje nove priče vezane uz rodne uloge koje se pojavljuju u dječjim knjigama, a koje su suprotne tradicionalnim pričama i bajkama posvećenima djevojkama. Cilj je istraživanja potražiti naslove dječjih knjiga koje su se pojavile u hrvatskim knjižnicama i knjižarama, a u kojima se pojavljuje riječ „žena“ ili „djevojka“, osobno žensko ime ili bilo koji drugi pokazatelj koji upućuje na priču čiji su glavni likovi ženski. Provođenjem kvalitativne analize sadržaja odabranih knjiga želimo otkriti kakvu poruku ove priče šalju mladim čitateljima o rodnoj predstavljenosti, rodnim ulogama i stereotipima, a neka od pitanja koja postavljamo u našem istraživanju su: Koje su uloge i atributi dani djevojkama u knjigama? Jesu li djevojke predstavljene u skladu sa specifičnim stereotipnim uzorcima? Jesu li djevojke predstavljene kao snažni uzori za mlade čitatelje? Naša inicijalna hipoteza jest da suvremene priče namijenjene djevojkama nadilaze rodna očekivanja ; nude rodne uloge koje svjesno teže rodnoj jednakosti, emancipaciji žena i njihovu osnaživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb