Pregled bibliografske jedinice broj: 1223883
Mjerenje naboranosti tračnica na tramvajskom kolosijeku
Mjerenje naboranosti tračnica na tramvajskom kolosijeku // Zbornik radova "9. SKUPA MLADIH ISTRAŽIVAČA IZ PODRUČJA GRAĐEVINARSTVA I SRODNIH TEHNIČKIH ZNANOSTI ZAJEDNIČKI TEMELJI 2022." / Krstić, H. ; Anić, F. ; Jeleč, M. (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek, 2022. str. 19-17 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1223883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje naboranosti tračnica na tramvajskom
kolosijeku
(Measurements of rail corrugation on tramway track)
Autori
Burnać, Krešimir ; Haladin, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova "9. SKUPA MLADIH ISTRAŽIVAČA IZ PODRUČJA GRAĐEVINARSTVA I SRODNIH TEHNIČKIH ZNANOSTI ZAJEDNIČKI TEMELJI 2022."
/ Krstić, H. ; Anić, F. ; Jeleč, M. - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek, 2022, 19-17
ISBN
978-953-6962-67-9
Skup
9. skup mladih istraživača iz područja građevinarstva i srodnih tehničkih znanosti: Zajednički temelji 2022 (ZT 2022)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 28.09.2022. - 30.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tramvaj, kolosijek, naboranost tračnica, mjerenje, nepravilnosti tračnica
(tramway vehicle, track, rail corrugation, measurement, rail irregularities)
Sažetak
Naboranost tračnica je nepravilnost koja se često pojavljuje na voznoj površini glave tračnice i može uzrokovati povišene razine vibracija i buke te ubrzanu degradaciju kolosiječne konstrukcije. U radu su opisane mogućnosti mjerenja ravnosti tračnice indirektnim i direktnim postupkom te je dodatno opisano ispitivanje ravnosti direktnim postupkom na zagrebačkoj tramvajskoj mreži. Na nekoliko lokacija u Zagrebu na kolosijeku je izmjerena hrapavost vozne površine glave tračnice nakon čega su njihove vrijednosti analizirane s obzirom na starost pojedinih dijelova trase i vrstu horizontalnih elemenata trase. Pokazalo se da se naboranost pojavljuje češće u krivinama nego u pravcima i da su valne duljine i amplitude naboranosti veće na tračnicama koje su dulje vrijeme u eksploataciji. Zaključci rada su u skladu s očekivanjima, ali kao dodatni korak prema automatizaciji analize podataka o naboranosti testira se model mjerenja indirektne ravnosti u svrhu primjene na cijeloj mreži koristeći monitoring na vozilima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
--DOK-2021-02-9981 - DOK- Razvoj DIV elastične kopče - razvoj karijera mladih istraživača - izobrazba novih doktora znanosti (DIV) (Haladin, Ivo) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb