Pregled bibliografske jedinice broj: 1223595
Uloga romantičnih odnosa i romantičnog samopoimanja u razumijevanju mentalnog zdravlja adolescenata
Uloga romantičnih odnosa i romantičnog samopoimanja u razumijevanju mentalnog zdravlja adolescenata, 2021., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1223595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga romantičnih odnosa i romantičnog samopoimanja
u razumijevanju mentalnog zdravlja adolescenata
(The role of romantic relationships and romantic
self-perceptions in understanding the
mental health of adolescents)
Autori
Krnić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
76
Mentor
Novak, Miranda
Ključne riječi
romantični odnosi ; kvaliteta romantičnih odnosa ; mentalno zdravlje ; adolescencija
(romantic relationships ; romantic relationships quality, mental health, adolescence)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je dobiti uvid u obiljeţja romantičnih odnosa maturanata te ispitati ulogu nekih odrednica romantičnih iskustava, kvalitete romantičnih odnosa i romantičnog samopoimanja u razumijevanju internaliziranih problema mladih. Istraţivanje je provedeno putem online upitnika postavljenog na platformi Google Forms, koji je bio aktivan od 26. travnja do 24. svibnja 2021. godine. Prigodni uzorak činilo je 140 maturanata iz zagrebačkih srednjih škola. Kvaliteta romantičnih odnosa ispitivana je Skalom kvalitete romantičnih odnosa (eng. Romance Qualities Scale) (Ponti, Guarnieri, Smorti i Tani, 2010), a razina ozbiljnosti internaliziranih problema skraćenom verzijom Skale depresivnosti, anksioznosti i stresa (eng. Depression Anxiety Stress Scale – DASS-21) (Lovibond i Lovibond, 1995). Osim toga, za potrebe ovog diplomskog istraţivanja konstruiran je demografski dio upitnika kojim su, uz demografske karakteristike, ispitane neke odrednice romantičnih iskustava zagrebačkih maturanata poput trenutnog statusa veze, općeg zadovoljstva romantičnim odnosom, učestalosti iskustva „dejtanja“ u posljednjih 6 mjeseci, načina upoznavanja trenutnih i potencijalnih romantičnih partnera te iskustva verbalnog i fizičkog nasilja u partnerskom odnosu. Nadalje, za potrebe ispitivanja romantičnog samopoimanja, definiranog kroz percipiranu vaţnost romantičnih odnosa, sudionicima istraţivanja postavljena su pitanja o doţivljaju utjecaja romantičnih odnosa na njihovo mentalno zdravlje, vaţnosti istih te utjecaju koji romantična iskustva imaju na njihovo samopouzdanje i sliku o sebi. Rezultati su pokazali da je većina maturanata uključenih u istraţivanje u romantičnom odnosu duljem od 6 mjeseci. Sudionici istraţivanja općenito su zadovoljni svojim partnerskim vezama te iste procjenjuju visoko kvalitetnima. Nadalje, većina sudionika ovog istraţivanja smatra da romantični odnosi utječu na njihovo mentalno zdravlje, samopouzdanje i sliku koju imaju o sebi. Vezano uz ulogu koju romantični odnosi imaju u razumijevanju mentalnog zdravlja adolescenata, nije utvrĎena povezanost izmeĎu samog „statusa veze“ i rezultata na subskalama depresivnosti, anksioznosti i stresa. Ipak, niska pozitivna korelacija utvrĎena je izmeĎu rezultata na dimenziji konflikta i rezultata na sve tri subskale Skale depresivnosti, anksioznosti i stresa. Niska negativna korelacija između dimenzija koje upućuju na višu kvalitetu romantičnih odnosa i subskala depresivnosti, anksioznosti i stresa utvrđena je samo na uzorku djevojaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Miranda Novak
(mentor)