Pregled bibliografske jedinice broj: 1223589
Uloga školske privrženosti u objašnjenju pozitivnog mentalnog zdravlja adolescenata
Uloga školske privrženosti u objašnjenju pozitivnog mentalnog zdravlja adolescenata, 2020., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1223589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školske privrženosti u objašnjenju pozitivnog
mentalnog zdravlja adolescenata
(Role of school attachment in explanation of
adolescents' positive mental health)
Autori
Horvat, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2020
Stranica
56
Mentor
Novak, Miranda
Ključne riječi
školska privrženost, predanost izvršavanju školskih obaveza, pozitivno mentalno zdravlje, adolescencija
(school attachment, school commitment, positive mental health, adolescence)
Sažetak
Glavni cilj ovog diplomskog rada je ispitati povezanost školske privrženosti i predanosti izvršavanju školskih obaveza s pozitivnim mentalnim zdravljem adolescenata Varaždinske županije. Osim utvrđivanja povezanosti navedenih konstrukata, problemska pitanja odnose se na njihovu pojavnost te rodne i dobne razlike. Istraživanje je dio većeg projekta Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta pod nazivom „Pozitivan razvoj adolescenata u Hrvatskoj“ koji broji više od deset tisuća sudionika iz većih gradova Republike Hrvatske te je provedeno u razdoblju od 2017. do 2019. godine. Ovaj diplomski rad temelji se na podacima prikupljenima od 30% ukupnog broja varaždinskih srednjoškolaca i broji 1647 sudionika. Od ukupnog broja njih 143 je iz Medicinske škole, 154 iz Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole, 196 iz Strojarske i prometne škole, 234 iz Gospodarske škole, 178 iz Druge gimnazije, 204 iz Prve gimnazije, 153 iz Srednje strukovne škole, 305 iz Elektrostrojarske škole i 80 učenika iz Glazbene škole. Istraživanje se provodilo u navedenim školama grupno i anonimno uz informirani pristanak sudionika. Skala kojom se ispitivala školska privrženost uz taj čimbenik uključuje i predanost izvršavanju školskih obaveza pod zajedničkim nazivom vezanost za školu (eng. school bonding). Skala Vezanost za školu (Roviš i Bezinović, 2011) ispituje navedene čimbenike kroz 17 tvrdnji na koje sudionici samoprocjenom odgovaraju prema učestalosti određenih ponašanja/osjećaja. Prvih deset tvrdnji odnosi se na osjećaj školske privrženosti, dok se ostatak tvrdnji odnosi na predanost izvršavanju školskih obaveza. Pozitivno mentalno zdravlje konstrukt je koji je u istraživanju mjeren upitnikom Warwick- Edinburgh Mental Well-being Scale (WEMWBS) (Tennant i sur., 2007) koja broji deset pozitivno konstruiranih tvrdnji. Tvrdnje se odnose na pozitivne emocije i pozitivno funkcioniranje pojedinca. Rezultati su potvrdili umjerenu pozitivnu povezanost između školske privrženosti i pozitivnog mentalnog zdravlja kao i nisku pozitivnu između predanosti izvršavanju školskih obaveza i pozitivnog mentalnog zdravlja. Utvrđene su rodne razlike u razinama pozitivnog mentalnog zdravlja na način da mladići iskazuju više razine, dok u odnosu na dob nije utvrđena razlika. Što se tiče školske privrženosti, nisu utvrđene razlike prema rodu, dok su rezultati pokazali kako se smanjuje s porastom dobi. Prema rezultatima, djevojke imaju više razine predanosti izvršavanju školskih obaveza te je vidljivo kako opada s porastom dobi. Ovim se istraživanjem ukazalo na značajnost i ulogu zaštitnog čimbenika u školskom okruženju kojim je moguće djelovati na pozitivno mentalno zdravlje adolescenata. Također, nalazi sugeriraju da je u osmišljavanju aktivnosti promocije mentalnog zdravlja i planiranju preventivne prakse važno obratiti pozornost na različite potrebe djevojaka i mladića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
--PRAG-HR - Pozitivan razvoj adolescenata u Hrvatskoj (PRAG-HR) (Novak, Miranda) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Miranda Novak
(mentor)