Pregled bibliografske jedinice broj: 1223333
Okupacijska participacija djece u africi: kulturološki relevantna radna terapija
Okupacijska participacija djece u africi: kulturološki relevantna radna terapija // Global trends in nursing and healthcare / Bošnir, Jasna i sur. (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2022. str. 35-35 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1223333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Okupacijska participacija djece u africi: kulturološki relevantna radna terapija
(Occupational participation of children in Africa: culturally relevant occupational therapy)
Autori
Puljić, Dora ; Bartolac, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Global trends in nursing and healthcare
/ Bošnir, Jasna i sur. - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2022, 35-35
ISBN
978-953-6239-81-8
Skup
21. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 7. konferencija zdravstvenih profesija
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.10.2022. - 11.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
okupacijska participacija i deprivacija ; kulturološki kontekst ; djeca ; Afrika
(occupation participation and deprivation ; cultural context ; children ; Africa)
Sažetak
U skladu s Bronfenbrennerovim ekološkim modelom koji opisuje slojevit pristup razvoju pojedinca kroz različita okruženja u kojima se nalaze, radni terapeuti u Republici Hrvatskoj koriste pristupe i razumijevanje okupacijske strukture života svojih klijenata specifičnih za makrosustav u kojem žive i rade. Međutim, izlaskom iz poznatog socijalnog, kulturološkog i ekonomskog konteksta, suočavaju se s nepoznatim i sasvim drugačijim životnim okolnostima svojih klijenata. Rad s djecom koja odrastaju u drugačijem kulturološkom kontekstu donosi nove izazove za mladog radnog terapeuta. Cilj je ovog rada ukazati na značaj kulturoloških razlika u participaciji djece u svakodnevnim životnim okupacijama kroz opis svakodnevnih okupacija djece u afričkoj državi Tanzaniji u kojima je sudjelovala ili ih analizirala radna terapeutkinja u sklopu volonterske misije. Ujedno je cilj istaknuti važnost razumijevanja i uvažavanja životnog konteksta, kao i smisla koji djeca pripisuju pojedinim okupacijama u vrlo specifičnom kontekstu. Okupacije navedene u radu su grupirane u tri kategorije: aktivnosti dnevnog života, briga o sebi i slobodno vrijeme. U svakoj kategoriji je opisano, analizirano i ilustrirano nekoliko ključnih okupacija djece. Osim okupacijske participacije, opisani su i slučajevi okupacijske deprivacije i okupacijske nepravde, kao i razlozi nemogućnosti sudjelovanja u smislenim okupacijama te moguća uloga radnog terapeuta pri suočavanju s navedenim izazovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Interdisciplinarne društvene znanosti