Pregled bibliografske jedinice broj: 1223172
Socioekonomska obilježja roditelja djece uključene u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG i vrijeme uključivanja u dijagnostičko rehabilitacijski sustav
Socioekonomska obilježja roditelja djece uključene u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG i vrijeme uključivanja u dijagnostičko rehabilitacijski sustav // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 191-192 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1223172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socioekonomska obilježja roditelja djece uključene
u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG i vrijeme
uključivanja u dijagnostičko rehabilitacijski
sustav
(Socio-economic characteristics of parents of
children in the Department for rehabilitation and
education of preschool children at the SUVAG
Polyclinic and time of entering the diagnostic-
rehabilitation system)
Autori
Božić, Magdalena ; Ištvanfi, Ivona ; Martinović, Ana- Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka
/ Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 191-192
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Dječji vrtić Poliklinike SUVAG, stupanj obrazovanja roditelja, vrijeme uključivanja u dijagnostičko-rehabilitacijski sustav, predškolski odgoj i obrazovanje, jezično-govorne teškoće
(Department for Rehabilitation and Education of Preschool Children at the SUVAG Polyclinic, parental education level, time of entering the diagnostic-rehabilitation system, preschool education, speech and language disorders)
Sažetak
Istraživanja navode niži stupanj obrazovanja majke kao jedan od potencijalnih rizika za razvoj govornih i jezičnih teškoća (Campbell i sur., 2003 ; Hammer i sur., 2001 ; Stanton-Chapman i sur., 2002. Prvi cilj ovog istraživanja je ispitati postoje li razlike u stupnju obrazovanja roditelja djece uključene u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG u odnosu na roditelje djece uključene u redovan predškolski sustav. Uzorak ispitanika će se sastojati od dvije skupine ; 219 djece s prebivalištem u gradu Zagrebu uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Dječjem vrtiću Poliklinike SUVAG u posljednje dvije godine te jednak broj djece uključene u redovan sustav predškolskog odgoja i obrazovanja, izjednačenih po dobi. Za djecu uključenu u Dječji vrtić Poliklinike SUVAG analizirat će se dio anamnestičkih podataka priloženih prilikom upisa, a podaci o roditeljima djece uključene u redovan sustav predškolskog odgoja i obrazovanja prikupit će se iz pet vrtića iz različitih dijelova grada Zagreba nasumičnim odabirom djece koja odgovaraju po kronološkoj dobi. S obzirom da je niži stupanj obrazovanja majke potencijalno rizičan faktor za razvoj jezično govornih teškoća postavljena je hipoteza kojom se želi provjeriti imaju li roditelji djece uključene u DV Poliklinike SUVAG niži stupanj obrazovanja u odnosu na roditelje djece uključene u redovan sustav predškolskog odgoja i obrazovanja. Drugi cilj je ispitati u kojoj se kronološkoj dobi djeca s poremećajima komunikacije, jezika i govora uključuju u dijagnostičko-rehabilitacijski postupak u Poliklinici SUVAG s obzirom na prethodnu uključenost u redovan sustav predškolskog odgoja i obrazovanja. U te svrhe obradit će se anamnestički podaci djece uključene u DV Poliklinike SUVAG koji obuhvaćaju informacije o prethodnoj uključenosti u redovan sustav te kronološkoj dobi uključivanja ukoliko je dijete bilo uključeno u isti. Istraživanja o dobrobiti predškolskog odgoja i obrazovanja navode na hipotezu da će djeca koja su prethodno bila uključena u sustav predškolskog odgoja i obrazovanja ući u dijagnostičko-rehabilitacijski sustav u nižoj kronološkoj dobi jer sustav obuhvaća stručnjake educirane za uočavanje odstupanja u dječjem razvoju. Statistička analiza će uključivati deskriptivnu i inferencijalnu analizu. Svrha istraživanja je doprinijeti spoznajama o stupnju obrazovanja roditelja djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora te vremenu uključivanja u dijagnostičko-rehabilitacijski sustav s obzirom na prethodnu uključenost u redovan sustav predškolskog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG