Pregled bibliografske jedinice broj: 1222978
Grafički roman i razvijanje pismenosti
Grafički roman i razvijanje pismenosti // Niary Akademia ÉS ABSZTRAKTFÜZET
Baja: Eötvös József College Press, 2022. str. 49-50 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1222978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grafički roman i razvijanje pismenosti
(Grafhic novel and literacy developing)
Autori
Živković Zebec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Niary Akademia ÉS ABSZTRAKTFÜZET
/ - Baja : Eötvös József College Press, 2022, 49-50
Skup
Nyári Akadémia 2022
Mjesto i datum
Baja, Mađarska, 20.06.2022. - 21.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Grafički roman, mulitimodalnost, višestruka pismesnot, poticanje čitanja
(graphic novel, multimodality, multiliteracy, reading engagement)
Sažetak
Prisutnost digitalnog okruženja i kratkih formi radikalno utječe na komunikaciju, čitanje, obrazovanje, ali i samu književnosti. Promjene koje se uočavaju manifestiraju se u multimodalnosti značenja. Pismenost 21. stoljeća je mulitmodalna te se ne ograničava samo na pismeni izričaj, nego je potrebna kombinacija modova koju je potrebno razumjeti kako bi se oblikovalo značenje. Pitanja motivacije učenika na čitanje i poticanja čitanja danas su izuzetno aktualna. Današnji su učenici okruženi elektroničkim medijima i kratkim video i/ili tekstualnim formama te je pridobivanje učenika na angažirano i zainteresirano čitanje težak zadatak. Zbog navedenog, izuzetno je važno učenicima ponuditi književna djela koja će im biti zanimljiva i privlačna i koja ih mogu potaknuti na samostalno istraživanje i čitanje književnih djela. Današnja je književna produkcija za djecu velika te se i izdavači i književnici okreću dječjim čitateljima nastojeći ih pridobiti. Posljednjih se desetljeća grafički roman za djecu pokazao kao jedan od recepcijski najuspješnijih žanrova kao štivo koje se čita izvan lektire i izvan škole dok je primjena grafičkih romana u nastavi odnosno u lektiri sporadična i nevelika. Grafički roman, kao žanr koji je hibridan i multimodalan, kod učenika može potaknuti razvoj višestruke pismenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vedrana Živković
(autor)