Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1222965

Logopedski postupci u poučavanju hrvatskog jezika u razrednoj nastavi


Turčin, Maja; Vlahoviček, Melita
Logopedski postupci u poučavanju hrvatskog jezika u razrednoj nastavi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 183-184 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1222965 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Logopedski postupci u poučavanju hrvatskog jezika u razrednoj nastavi
(Speech therapy procedures in teaching Croatian language in classroom teaching)

Autori
Turčin, Maja ; Vlahoviček, Melita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 183-184

ISBN
978-953-55555-3-7

Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
logoped, VT metoda, hrvatski jezik, razredna nastava, posebni uvjeti, redovan program
(speech therapist, VT method, Croatian language, class teaching, special conditions, regular program)

Sažetak
Ovaj stručni rad ima za cilj prikazati sadržaje i aktivnosti koje provodi logoped u obrazovnom kontekstu u sklopu redovnog programa i to na predmetu Hrvatski jezik. U OŠ Poliklinike SUVAG školuju se djeca s jezično- govornim teškoćama i djeca s oštećenjem sluha. Provodi se redovan nastavni program u posebnim uvjetima, koji je obogaćen programima rehabilitacije slušanja i govora. Primjenjuju se načela verbotonalne metode koja ujedinjuje fonetske, lingvističke i audiološke spoznaje te suvremena tehnička rješenja. VT metoda potiče usvajanje odgojno- obrazovnih sadržaja pomoću više osjetilnih kanala. Kao logopedi u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG u ulozi smo razrednih učitelja. Koristimo različite metode i oblike rada, kako bi učenici oštećena sluha i/ili učenici s poremećajima jezika i govora na što lakši i zorniji način usvojili ishode zadane kurikulumom Hrvatskog jezika. Učenje hrvatskog jezika obuhvaća četiri jezične vještine: slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. Čitanje i pisanje su složeni procesi. Učenici trebaju uočiti razliku među glasovima, savladati analizu i sintezu glasova, razviti fonematski sluh. Fonematskim sluhom dijete razlikuje glasove i pretvara ih u vizualne simboleslova. Svakodnevnim vježbanjem uz pomoć jezičnih igara i elektroakustičke opreme učenici usvajaju tehniku čitanja i razvijaju zanimanje za pročitano, a to je temelj za cjelokupni razvoj djeteta kao aktivnog sudionika u obrazovnom procesu. Za učenje čitanja i pisanja učenici moraju imati dobro razvijenu vizualno – prostornu percepciju i vizualno pamćenje. Zato u našem radu primjenjujemo postupke poput pljeskanja slogova, igre dan/ noć, vokalizacije otvornika pomoću pokreta, igre slogovima u prostoru i na papiru, dramatizaciju, vježbe slušne pažnje i diferencijacije. Početno ovladavanje vještinama čitanja provodimo na način da posebnu pažnju pridajemo globalnom čitanju kao i poticanju predvještina potrebnih za razvoj čitanja.Kako bismo djecu što više privukli čitanju, koristimo se slikopričama i slikovnim materijalima. Proces usvajanja vještine čitanja uvježbavamo na građi laganoj za čitanje, mnogim jednostavnijim tekstovima, često praćenim slikovnim materijalom i s jasno strukturiranim dijelovima te jasnom porukom. Jako puno pažnje polažemo razumijevanju pročitanog. Stoga često radimo na zadatcima odabira točnih odgovora i dopunjavanja rečenica. Posebnu pozornost obraćamo bogaćenju rječnika kod djece s RJP i djece oštećena sluha. To radimo uz puno slikovnog materijala, kao i uvježbavanjem upotrebe sintakse u različitim igrama. Verbotonalnom metodom i logopedskim radom učenici oštećena sluha i/ ili učenici s poremećajima jezika i govora jednostavnije i brže ovladavaju vještinama čitanja i pisanja, a samim time i lakše usvajaju obrazovne sadržaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Turčin, Maja; Vlahoviček, Melita
Logopedski postupci u poučavanju hrvatskog jezika u razrednoj nastavi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 183-184 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Turčin, M. & Vlahoviček, M. (2022) Logopedski postupci u poučavanju hrvatskog jezika u razrednoj nastavi. U: Pavičić Dokoza, K. (ur.)Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Tur\v{c}in, Maja and Vlahovi\v{c}ek, Melita}, editor = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, K.}, year = {2022}, pages = {183-184}, keywords = {logoped, VT metoda, hrvatski jezik, razredna nastava, posebni uvjeti, redovan program}, isbn = {978-953-55555-3-7}, title = {Logopedski postupci u pou\v{c}avanju hrvatskog jezika u razrednoj nastavi}, keyword = {logoped, VT metoda, hrvatski jezik, razredna nastava, posebni uvjeti, redovan program}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tur\v{c}in, Maja and Vlahovi\v{c}ek, Melita}, editor = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, K.}, year = {2022}, pages = {183-184}, keywords = {speech therapist, VT method, Croatian language, class teaching, special conditions, regular program}, isbn = {978-953-55555-3-7}, title = {Speech therapy procedures in teaching Croatian language in classroom teaching}, keyword = {speech therapist, VT method, Croatian language, class teaching, special conditions, regular program}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font