Pregled bibliografske jedinice broj: 1222940
Suvremena dječja književnost i lektira u razrednoj nastavi
Suvremena dječja književnost i lektira u razrednoj nastavi // KNJIŽICA SAŽETAKA X. međunarodni znanstveni skup DIJETE I JEZIK DANAS Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 56-56 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1222940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremena dječja književnost i lektira u razrednoj nastavi
(Contemporary children’s literature and required reading in the lower grades of primary
school)
Autori
Živković Zebec, Vedrana ; Šomoljanski, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
KNJIŽICA SAŽETAKA X. međunarodni znanstveni skup DIJETE I JEZIK DANAS Čitanje u suvremenom okruženju
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 56-56
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
lektira u razrednoj nastavi, suvremena dječja književnost, razvijanje čitateljske pismenosti, popis lektire
(required reading in the lower grades of primary school, contemporary children’s literature, developing reading literacy, required reading list)
Sažetak
Pitanje lektire odnosno odabira naslova za cjelovito čitanje vrlo je aktualno jer bi lektira u razrednoj nastavi, osim razvijanja čitalačkih vještina, trebala imati za cilj oblikovati dječje čitatelje i potaknuti ih na samostalno istraživanje književnosti i samostalno čitanje. Prema Odluci o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (NN 10/2019) revidirao se popis lektire te su se lektirni naslovi podijelili prema ciklusima na 1., 2. i 3. ciklus. Propisani su samo obvezni naslovi za cjelovito čitanje, dok se učiteljima dala veća sloboda i prema vlastitim procjenama te interesima i potrebama učenika mogu odabrati djela koja će se naći na popisu ostalih naslova za cjelovito čitanje. Učitelji stoga mogu odabrati i one naslove koji su trenutno popularni ili koji će kod učenika potaknuti veću motivaciju za čitanjem neovisno o književnoj ili književnopovijesnoj vrijednosti djela. Polazeći od mišljenja da je suvremena dječja književnosti tematikom i vremenskim kontekstom bliža današnjim učenicima, istražit će se koliko je i u kojim razredima ona učenicima dostupna posredstvom tekstova koji im se daju na cjelovito čitanje. U anketnom ispitivanju koje će se provesti među učiteljima razredne nastave istražit će se koliko je suvremena dječja književnosti zastupljena u lektiri u razrednoj nastavi. Iako su periodizacijske podjele u hrvatskoj dječjoj književnosti različite, u ovom će se radu kao razdjelnica uzeti djela objavljena nakon 1990. te će se istražiti koliko su zastupljeni naslovi objavljeni nakon 1990. godine 20. stoljeća te u prvim desetljećima 21. stoljeća. Također, u fokusu će istraživanja biti i odabiru li se na lektirne popise naslovi koji su trenutno popularni među dječjom publikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vedrana Živković
(autor)