Pregled bibliografske jedinice broj: 1222886
Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi
Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 163-164 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1222886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost teškoća slušnog
procesiranja i teškoća u čitanju
i pisanju djece školske dobi
(Connection between difficulties in auditory
processing and reading- writing difficulties in
school- aged children)
Autori
Nađvinski, Sofija ; Lanc, Sanja ; Pervan, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka
/ Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 163-164
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slušno procesiranje ; teškoće čitanja i pisanja ; fonologija ; jezične teškoće ; terapija
(auditory processing ; reading and writing difficulties ; phonological ; language difficulties ; therapy)
Sažetak
U praktičnom radu s nekom djecom koja imaju teškoće u čitanju i pisanju uočene su i teškoće u slušnom procesiranju. Još uvijek se istražuje način na koji su ta dva procesa povezana. Poznato je da određene poteškoće u slušnom procesiranju izravno utječu na razinu uspješnosti u vještinama čitanja i pisanja. U ovom radu željeli smo utvrditi povezanost određenog dijela teškoća u slušnom procesiranju ispitanih testovima filtriranih riječi i testom govora u buci s teškoćama u čitanju i pisanju. Navedeni testovi su dio baterije testova za procjenu slušnog procesiranja. Čitanje i pisanje je procijenjeno listom logatoma (riječi bez smisla ili pseudoriječi) i listom riječi te diktatom istih. Sudionici ispitivanja su polaznici kompleksne i ambulantne rehabilitacije u Službi za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi Poliklinike SUVAG i polaznici jedne redovne osnovne škole u gradu Zagrebu. Ispitano je 15 sudionika za prvu grupu i 15 za drugu grupu. Ispitanici su bili izjednačeni po kronološkoj dobi, u rasponu 9-10 godina. Uspješnost na primijenjenim testovima ukazuje na to da djeca s teškoćama čitanja i pisanja postižu i slabije rezultate u slušnom procesiranju. Na ovaj način uvidom u slušno procesiranje djece mogu se dobiti i dodatne informacije za kreiranje ciljeva u terapiji čitanja i pisanja, a posebice u radu na fonološkom aspektu tih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG