Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1222886

Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi


Nađvinski, Sofija; Lanc, Sanja; Pervan, Alena
Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 163-164 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1222886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi
(Connection between difficulties in auditory processing and reading- writing difficulties in school- aged children)

Autori
Nađvinski, Sofija ; Lanc, Sanja ; Pervan, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 163-164

ISBN
978-953-55555-3-7

Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
slušno procesiranje ; teškoće čitanja i pisanja ; fonologija ; jezične teškoće ; terapija
(auditory processing ; reading and writing difficulties ; phonological ; language difficulties ; therapy)

Sažetak
U praktičnom radu s nekom djecom koja imaju teškoće u čitanju i pisanju uočene su i teškoće u slušnom procesiranju. Još uvijek se istražuje način na koji su ta dva procesa povezana. Poznato je da određene poteškoće u slušnom procesiranju izravno utječu na razinu uspješnosti u vještinama čitanja i pisanja. U ovom radu željeli smo utvrditi povezanost određenog dijela teškoća u slušnom procesiranju ispitanih testovima filtriranih riječi i testom govora u buci s teškoćama u čitanju i pisanju. Navedeni testovi su dio baterije testova za procjenu slušnog procesiranja. Čitanje i pisanje je procijenjeno listom logatoma (riječi bez smisla ili pseudoriječi) i listom riječi te diktatom istih. Sudionici ispitivanja su polaznici kompleksne i ambulantne rehabilitacije u Službi za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi Poliklinike SUVAG i polaznici jedne redovne osnovne škole u gradu Zagrebu. Ispitano je 15 sudionika za prvu grupu i 15 za drugu grupu. Ispitanici su bili izjednačeni po kronološkoj dobi, u rasponu 9-10 godina. Uspješnost na primijenjenim testovima ukazuje na to da djeca s teškoćama čitanja i pisanja postižu i slabije rezultate u slušnom procesiranju. Na ovaj način uvidom u slušno procesiranje djece mogu se dobiti i dodatne informacije za kreiranje ciljeva u terapiji čitanja i pisanja, a posebice u radu na fonološkom aspektu tih vještina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nađvinski, Sofija; Lanc, Sanja; Pervan, Alena
Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 163-164 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Nađvinski, S., Lanc, S. & Pervan, A. (2022) Povezanost teškoća slušnog procesiranja i teškoća u čitanju i pisanju djece školske dobi. U: Pavičić Dokoza, K. (ur.)Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Na\djvinski, Sofija and Lanc, Sanja and Pervan, Alena}, editor = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, K.}, year = {2022}, pages = {163-164}, keywords = {slu\v{s}no procesiranje, te\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja i pisanja, fonologija, jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, terapija}, isbn = {978-953-55555-3-7}, title = {Povezanost te\v{s}ko\'{c}a slu\v{s}nog procesiranja i te\v{s}ko\'{c}a u \v{c}itanju i pisanju djece \v{s}kolske dobi}, keyword = {slu\v{s}no procesiranje, te\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja i pisanja, fonologija, jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, terapija}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Na\djvinski, Sofija and Lanc, Sanja and Pervan, Alena}, editor = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, K.}, year = {2022}, pages = {163-164}, keywords = {auditory processing, reading and writing difficulties, phonological, language difficulties, therapy}, isbn = {978-953-55555-3-7}, title = {Connection between difficulties in auditory processing and reading- writing difficulties in school- aged children}, keyword = {auditory processing, reading and writing difficulties, phonological, language difficulties, therapy}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font