Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1222848

Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi


Stipić Lihić, Ana
Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 113-114 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1222848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi
(Screen time among preschoolers with communication, language and speech disorders)

Autori
Stipić Lihić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 113-114

ISBN
978-953-55555-3-7

Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ekrani ; predškolarci ; poremećaji komunikacije ; jezik ; govor
(screens ; preschoolers ; communication ; language ; speech disorders)

Sažetak
Odrastanje u 21. stoljeću podrazumijeva izloženost digitalnim medijima i ekranskom sadržaju. Stručnjaci različitih profila upozoravaju o utjecaju na dječji razvoj i o mogućim neurobiološkim rizicima poput smanjenih izvršnih funkcija, teškoća spavanja i kašnjenja u govorno jezičnom razvoju. Hutton i suradnici su pronašli smanjeni mikrostrukturalni integritet bijele tvari koja utječe na razvoj jezika, izvršnih funkcija i vještina rane pismenosti, kod djece s povećanom izloženošću ekranskom sadržaju (Hutton i suradnici, 2020). Mnoga novija istraživanja naglašavaju povezanost između kašnjenja u jezičnom razvoju i povećane izloženosti ekranskom sadržaju (van den Heuvel i suradnici, 2019, Asikainen i suradnici 2021). Prema prvom nacionalnom istraživanju o „predškolskoj djeci pred malim ekranima“ (Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba) postotak djece u Republici Hrvatskoj koja su izložena ekranima više od dva sata dnevno raste s dobi ; od 50% u dobi od 2 godine do 82% u dobi od 7 godina. Cilj ovog istraživanja je prikupiti informacije o izloženosti ekranskom sadržaju kod djece predškolske dobi s poremećajima komunikacije, jezika i govora. Uzorak ispitanika će obuhvatiti 150 djece uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Dječjem vrtiću Poliklinike SUVAG. Njihovi će roditelji ispuniti anonimni upitnik sa 13 pitanja zatvorenog i kombiniranog tipa. S obzirom na specifičan oblik rehabilitacije koji podrazumijeva česte susrete i savjetovanja roditelja te sadrži posebne programe u svrhu promicanja manje izloženosti ekranskom sadržaju, postavljena je hipoteza da će u slučaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora ; izloženost biti manjeg intenziteta, da će sadržaj biti prezentiran pretežno na hrvatskom jeziku i da će roditelji biti aktivno uključeni u vrijeme izloženosti ekranskom sadržaju. Rezultati će biti dobiveni deskriptivnom statističkom analizom prikupljenih podataka. Istraživanje je provedeno sa svrhom promicanja svijesti o rizicima izloženosti ekranskom sadržaju u predškolskoj dobi, s naglaskom na povećani rizik kod djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Stipić Lihić, Ana
Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 113-114 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Stipić Lihić, A. (2022) Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi. U: Pavičić Dokoza, K. (ur.)Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka.
@article{article, author = {Stipi\'{c} Lihi\'{c}, Ana}, editor = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, K.}, year = {2022}, pages = {113-114}, keywords = {ekrani, pred\v{s}kolarci, poreme\'{c}aji komunikacije, jezik, govor}, isbn = {978-953-55555-3-7}, title = {Izlo\v{z}enost ekranskom sadr\v{z}aju djece s poreme\'{c}ajima komunikacije, jezika i govora u pred\v{s}kolskoj dobi}, keyword = {ekrani, pred\v{s}kolarci, poreme\'{c}aji komunikacije, jezik, govor}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Stipi\'{c} Lihi\'{c}, Ana}, editor = {Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, K.}, year = {2022}, pages = {113-114}, keywords = {screens, preschoolers, communication, language, speech disorders}, isbn = {978-953-55555-3-7}, title = {Screen time among preschoolers with communication, language and speech disorders}, keyword = {screens, preschoolers, communication, language, speech disorders}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font