Pregled bibliografske jedinice broj: 1222848
Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi
Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 113-114 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1222848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izloženost ekranskom sadržaju djece s poremećajima
komunikacije, jezika i govora u predškolskoj dobi
(Screen time among preschoolers with communication,
language and speech disorders)
Autori
Stipić Lihić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice: zbornik sažetaka
/ Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 113-114
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ekrani ; predškolarci ; poremećaji komunikacije ; jezik ; govor
(screens ; preschoolers ; communication ; language ; speech disorders)
Sažetak
Odrastanje u 21. stoljeću podrazumijeva izloženost digitalnim medijima i ekranskom sadržaju. Stručnjaci različitih profila upozoravaju o utjecaju na dječji razvoj i o mogućim neurobiološkim rizicima poput smanjenih izvršnih funkcija, teškoća spavanja i kašnjenja u govorno jezičnom razvoju. Hutton i suradnici su pronašli smanjeni mikrostrukturalni integritet bijele tvari koja utječe na razvoj jezika, izvršnih funkcija i vještina rane pismenosti, kod djece s povećanom izloženošću ekranskom sadržaju (Hutton i suradnici, 2020). Mnoga novija istraživanja naglašavaju povezanost između kašnjenja u jezičnom razvoju i povećane izloženosti ekranskom sadržaju (van den Heuvel i suradnici, 2019, Asikainen i suradnici 2021). Prema prvom nacionalnom istraživanju o „predškolskoj djeci pred malim ekranima“ (Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba) postotak djece u Republici Hrvatskoj koja su izložena ekranima više od dva sata dnevno raste s dobi ; od 50% u dobi od 2 godine do 82% u dobi od 7 godina. Cilj ovog istraživanja je prikupiti informacije o izloženosti ekranskom sadržaju kod djece predškolske dobi s poremećajima komunikacije, jezika i govora. Uzorak ispitanika će obuhvatiti 150 djece uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Dječjem vrtiću Poliklinike SUVAG. Njihovi će roditelji ispuniti anonimni upitnik sa 13 pitanja zatvorenog i kombiniranog tipa. S obzirom na specifičan oblik rehabilitacije koji podrazumijeva česte susrete i savjetovanja roditelja te sadrži posebne programe u svrhu promicanja manje izloženosti ekranskom sadržaju, postavljena je hipoteza da će u slučaju djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora ; izloženost biti manjeg intenziteta, da će sadržaj biti prezentiran pretežno na hrvatskom jeziku i da će roditelji biti aktivno uključeni u vrijeme izloženosti ekranskom sadržaju. Rezultati će biti dobiveni deskriptivnom statističkom analizom prikupljenih podataka. Istraživanje je provedeno sa svrhom promicanja svijesti o rizicima izloženosti ekranskom sadržaju u predškolskoj dobi, s naglaskom na povećani rizik kod djece s poremećajima komunikacije, jezika i govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG