Pregled bibliografske jedinice broj: 1222843
Poremećaj iz spektra autizma – izazovi diferencijalne dijagnostike
Poremećaj iz spektra autizma – izazovi diferencijalne dijagnostike // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice : zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 101-102 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1222843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poremećaj iz spektra autizma
– izazovi diferencijalne
dijagnostike
(Autism spectrum disorder – challenges of
differential diagnosis)
Autori
Laštro, Sanja ; Zubak, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice : zbornik sažetaka
/ Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 101-102
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma ; diferencijalna dijagnostika ; senzorna integracija ; EEG ; rehabilitacijska optimala
(autism spectrum disorder ; differential diagnosis ; sensory integration ; EEG ; rehabilitation optimum)
Sažetak
Poremećaj iz spektra autizma definiran je kao neurorazvojni poremećaj čiji su glavni simptomi deficiti u socijalnoj komunikaciji te stereotipna i repetitivna ponašanja. Zbog svoje kompleksnosti ovaj poremećaj iz dana u dan zaokuplja pažnju sve većeg broja istraživača, ali i javnosti. Tako danas svjedočimo nizu radova iz različitih disciplina koji u središte svog zanimanja stavljaju upravo ovu problematiku. Paralelno sa porastom svijesti i dostupnih spoznaja, izranjaju i pitanja određenih teškoća koje se manifestiraju sličnom kliničkom slikom. Sve češće se u svom radu stručnjaci susreću s djecom kod koje su prisutna odstupanja u domeni senzorne integracije, poremećaji neurološkog funkcioniranja (patološki EEG) te poremećaji funkcioniranja izazvani pretjeranim izlaganjem modernim tehnologijama. Odstupanja u navedenim područjima mogu površinski stvarati kliničku sliku PSA, no u dubini mogu imati sasvim različit uzrok. Stoga je opravdano upitati se: Gdje završava jedan, a počinje drugi poremećaj ili još točnije – Gdje se poremećaji isprepliću? Polazeći od činjenice da je svaka osoba individua za sebe, i kao takva zahtijeva jedinstveni pristup, razumijevanje pozadine određene teškoće nužno je u radu svakog stručnjaka. Navedena problematika u praksi se odražava na izazove u procesu postavljanja dijagnoze te posljedično odabiru optimalnog terapijskog pristupa. Cilj ovog istraživanja je prikazati djecu s inicijalno sličnom kliničkom slikom koja je ukazivala na poremećaj iz spektra autizma, a kod koje su u konačnici postavljene različite dijagnoze. Uzorak čini četvero djece koja su pohađala logopedsku terapiju pri Centru za ranu rehabilitaciju i podršku u zajednici. Prikazane kliničke slike obuhvaćaju odstupanje u senzornom procesiranju, neurološko odstupanje, posljedice izloženosti modernim tehnologijama te PSA. U radu su prikazani rezultati procjena i mišljenja različitih stručnjaka kroz vrijeme – od sumnji do postavljanja konačnih dijagnoza, a djeca su prikazana u dva konteksta - spontana interakcija i strukturirani zadatak. Ovaj rad ukazuje na izazove s kojima se stručnjaci susreću u praksi kao i na iznimnu važnost diferencijalne dijagnostike i multidisciplinarnog pristupa u svrhu valjanog definiranja dijagnoza i postavljanja rehabilitacijske optimale za svakog pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG