Pregled bibliografske jedinice broj: 1222838
Otpustiti ili ne otpustiti? – donošenje odluke o otpuštanju s logopedske terapije djece s razvojnim jezičnim poremećajem
Otpustiti ili ne otpustiti? – donošenje odluke o otpuštanju s logopedske terapije djece s razvojnim jezičnim poremećajem // Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice : zbornik sažetaka / Pavičić Dokoza, Katarina (ur.).
Split: Hrvatsko logopedsko društvo, 2022. str. 72-73 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1222838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otpustiti ili ne otpustiti? – donošenje odluke o
otpuštanju s logopedske terapije djece s razvojnim
jezičnim poremećajem
(To discharge or not to discharge? – exploring
therapists’ decision making on discharge of
children with developmental language disorder)
Autori
Kelić, Maja ; Roulstone, Sue ; McKean, Cristina ; Pavičić Dokoza, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice : zbornik sažetaka
/ Pavičić Dokoza, Katarina - Split : Hrvatsko logopedsko društvo, 2022, 72-73
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
otpuštanje s terapije, razvojni jezični poremećaj, odlučivanje u kliničkoj praksi, poticajne metode za otkrivanje tacitnog znanja
(discharge from speech and language therapy, developmental language disorder, decision-making in clinical practice, knowledge elicitation)
Sažetak
Odluka o otpuštanju s terapije stresna je i konfliktna odluka te predstavlja jedan od najvećih izazova u logopediji. Unatoč tome, vrlo je mali broj istraživanja na ovu temu, postojeća istraživanja uglavnom promatraju emocionalni utjecaj ove odluke na logopeda koji ju donosi, a ne sam proces odlučivanja i faktore koji utječu na donošenje odluke. Otpuštanje s terapije djece s razvojnim jezičnim poremećajem (RJP) osobito je zanimljivo u kontekstu novih spoznaja o RJP-u i odmaka od medicinskog modela poremećaja prema holističkim funkcionalnim modelima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koji faktori utječu na odluku o otpuštanju u sustavu zdravstva, kako ovi faktori međusobno utječu jedni na druge, te opisati iskustvo otpuštanja s terapije i samo razumijevanje ovog koncepta. Ovo je istraživanje dio većeg istraživanja usmjerenog razumijevanju donošenja odluka u kliničkom kontekstu, u sklopu projekta COST ACTION IS1406. Korišten je kvalitativni fenomenološki dizajn. Sudionici istraživanja bili logopedi iz Hrvatske koji rade s djecom s RJP-om u sustavu zdravstva, različite dobi i godina stručnog iskustva. Istraživanje je provedeno u dvije faze: individualni polustrukturirani intervjui (10 logopeda) i fokus grupa (11 logopeda). Materijali su analizirani induktivno i deduktivno. Tijekom izlaganja bit će predstavljene tri skupine rezultata: faktori koji dovode do otpuštanja s terapije, model otpuštanja s terapije te razumijevanje otpuštanja. Analizom su otkrivena četiri faktora koja logopedi uzimaju u obzir pri odluci o otpuštanju djeteta s RJP-om s terapije: plato tj. izostanak napretka, djetetova postignuća, motivacija za terapiju i podrška. Svaki od ovih faktora podrazumijeva niz subfaktora i heuristika koji opisuju proces odlučivanja. Identificirane su tri središnje teme koje opisuju odluku o otpuštanju s terapije. Logopedi otpuštanje s terapije razumiju kao proces, a ne iznenadnu odluku. Ipak, konačnost ove odluke za logopeda predstavlja izazov i unutarnji konflikt. Naposljetku, prepoznat je i emocionalni utjecaj ove odluke na roditelje i dijete u terapiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG,
Sveučilište u Rijeci