Pregled bibliografske jedinice broj: 1222752
KOMPARATIVNA ANALIZA MODELA PLANIRANJA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU
KOMPARATIVNA ANALIZA MODELA PLANIRANJA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU // South Eastern European journal of communication, 3 (2021), 1; 59-73 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1222752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPARATIVNA ANALIZA MODELA PLANIRANJA U ODNOSIMA S
JAVNOŠĆU
(COMPARATIVE ANALYSIS OF PUBLIC RELATIONS PLANNING
MODELS)
Autori
Leko, Ornela ; Tomaš, Antonia
Izvornik
South Eastern European journal of communication (2712-0430) 3
(2021), 1;
59-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odnosi s javnošću, strategija, modeli planiranja
(public relations, strategy, planning models)
Sažetak
Odnosi s javnošću društvena su znanost kojoj je cilj uspostavljanje komunikacije između organizacije i njezinih interesno-utjecajnih skupina. Radi održavanja dobrih odnosa između organizacije i njezinih interesno-utjecajnih skupina važno je znati planirati. Planiranje je vrh piramide u kojoj su ciljevi važna odredišna točka prema kojima su usmjerene sve aktivnosti. Planiranje je zahtjevan i važan posao za organizaciju. Njime se može smanjiti nesigurnost poslovnoga okružja i bolje upravljati poslovnim rizicima. Teoretičari su tijekom povijesti razvili više modela planiranja u odnosima s javnošću. Organizacije odabiru onaj model koji najbolje odgovara njihovu poslovanju, ovisno o vrsti aktivnosti koju planiraju provesti i potrebi u danome trenutku. U ovome radu detaljno su analizirana dva modela planiranja: Cutlip i sur. model planiranja i Gregory model planiranja. Razlog detaljnije analize ovih dvaju modela jest njihova široka primjena u odnosima s javnošću pri provođenju kratkoročnih komunikacijskih planova. Uspoređujući ključne faze u procesu planiranja, vidljivo je kako oba analizirana modela u svojoj osnovi zadržavaju elemente iskonskoga modela planiranja RACE. Koncept otvorenoga sustava, koji oba autora zagovaraju, temelj je njihove sličnosti. Oba modela planiranja u svome konceptu ističu važnost pomno odabranih strategija, iza kojih dolazi primjena odgovarajućih taktika koje vode prema ostvarenju zadanih ciljeva. Organizacije koje učinkovito koriste strateški pristup upravljanja i planiranja na tržištu imaju ispunjen glavni preduvjet za poslovni rast.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti