Pregled bibliografske jedinice broj: 1222658
Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja
Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma iz perspektive učitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel društveno-humanističkih znanosti, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1222658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja učitelja razredne nastave i roditelja
djece s poremećajem iz spektra autizma iz
perspektive učitelja
(Cooperation between class teachers and parents of
children with autism spectrum disorder from a
teacher's perspective)
Autori
Monika Vidović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel društveno-humanističkih znanosti
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
22.09
Godina
2022
Stranica
53
Mentor
Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma,
(poremećaj iz spektra autizma ; uloga učitelja ; podrška obitelji ; suradnja)
Sažetak
Svako je dijete s poremećajem iz spektra autizma jedinstveno po svojim sociokognitivnim te jezičnim mogućnostima, stupnju teškoća koji ima te, općenito govoreći, podršci koju dobiva iz svoje okoline, bilo da se radi o obitelji ili školskom okruženju. Upravo zbog toga svako dijete prolazi kroz različite vrste terapijskog, predškolskog i školskog uključivanja i, sukladno tome, ostvaruje različit napredak. U posljednjih je nekoliko desetljeća zabilježen značajan porast ovog poremećaja u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, stoga je došlo do većeg zanimanja od strane stručnjaka i javnosti za navedeni poremećaj. Točan uzrok poremećaja iz spektra autizma još uvijek nije moguće saznati sa sigurnošću, zbog čega je teško prepoznati znakove koji upućuju na autizam. Kriteriji za uspostavu dijagnoze poremećaja iz spektra autizma ogledaju se u početku samog poremećaja u ranom djetinjstvu, socijalnoj interakciji, komunikaciji te u ograničenim interesima. Nakon uspostave dijagnoze, važno je osmisliti i početi s primjenom konkretnih i primjerenih terapijskih postupakakoji će biti objašnjeni u ovom radu. Kroz rad se nastojao dati prikaz recentne literature koja govori o samom poremećajui klasifikaciji poremećaja iz spektra autizma. Također, analiziran je i položaj djeteta s poremećajem iz spektra autizma u obitelji te kako postavljena dijagnoza utječe na djetetovu obitelj. U radu je bilo važno napomenuti i pojasniti koja je uloga učitelja prilikom poučavanja djeteta s poremećajem iz spektra autizma te surađuje li učitelj s roditeljima djece i koliko često. Konačno, provedeno je i istraživanje kojim se nastojalo uvidjeti u kojoj mjeri učitelji surađuju s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma te kako ta suradnja izgleda i na koje se sve načine može unaprijediti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu