Pregled bibliografske jedinice broj: 1222316
Analiza stavova ispitanika o učincima nematerijalnog nagrađivanja zaposlenika
Analiza stavova ispitanika o učincima nematerijalnog nagrađivanja zaposlenika, 2020., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1222316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza stavova ispitanika o učincima nematerijalnog
nagrađivanja zaposlenika
(Analysis of respondents' views on the effects of
non-material remuneration of employees)
Autori
Vuk, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
10.09
Godina
2020
Stranica
143
Mentor
Plećaš, Mihael ; Samodol, Ante ; Rudančić, Andreja
Ključne riječi
zaposlenici, ulaganje, motivacija, uspješnost, konkurentska prednost
(employees, investment, motivation, performance, competitive advantage)
Sažetak
U poslovnom okruženju osnovni resurs svake organizacije čine ljudi i njihove kompetencije, koje omogućavaju rješavanje postavljenih zadataka, a time i ostvarivanje zajedničkih ciljeva organizacije. Svakog čovjeka oblikuje njegova količina znanja, spremnost na daljnje učenje, kreativnost, ali i motiviranost prema poslu, čime se ljudski resurs razlikuje od ostalih resursa u organizaciji. Pored toga što su zaposlenici jedan od najznačajnijih resursa poduzeća, oni su i najproblematičniji resurs kojeg svakodnevno treba nadzirati, motivirati i usmjeravati. Iz tog razloga, upravljanje zaposlenicima na svim razinama predstavlja strateški interes poduzeća kojim bi se svakodnevno trebao baviti viši nivo menadžmenta. Za djelotvorno upravljanje ljudskim potencijalima nužno je prepoznati i značaj motivacijskih sustava. Zadovoljan, motiviran djelatnik radit će učinkovitije i kreativnije i s većom usmjerenošću prema postavljenim ciljevima. Ukoliko motivacija izostane, javlja se opasnost da se rad najkvalitetnijih zaposlenika izjednači s prosječnim ili čak najlošijim. To s vremenom dovodi do nezadovoljstva i odražava se i na kvalitetu rada. Organizacije diljem svijeta zaključile su da je od velike važnosti proizvesti programe namijenjene za nagrađivanje svih zaposlenika iz svih područja rada, a koji će ujedno služiti kao poticaj za poboljšanje poslovanja te tvrtke. Nagrade moraju biti korisne i kao takve vrednovane od strane zaposlenika. Postoje razne teorije motivacije koje pokušavaju objasniti ulogu posla i otkriti koji su motivatori i u kojoj mjeri adekvatni za poboljšanje radne djelotvornosti i učinkovitosti. Izgradnjom kvalitetnog motivacijskog sustava može se pomoći organizaciji da poveća svoju konkurentsku sposobnost. Iako važnost velikih bonusa u motiviranju ljudi ne može biti zanemarena, pogotovo u brzo rastućim organizacijama, postoji potreba pružanja novih oblika motivacija i davanja važnosti zaposlenicima koji ne ovise samo o promociji ili novcu. Zbog toga, u ovom se diplomskom radu problematizira nematerijalna motivacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Profili:
Nikolina Vuković
(autor)
Ante Samodol
(mentor)
Mihael Plećaš
(mentor)
Andreja Rudančić
(mentor)