Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1222195

Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja


Varjačić, Nikolina
Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 1222195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja
(Competences for pedagogical leadership in kindergarten groups from the teachers' perspective)

Autori
Varjačić, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
27.09

Godina
2022

Stranica
46

Mentor
Varga, Rahaela

Ključne riječi
odgojitelj, kompetencije, pedagoško vođenje, samoprocjena
(competences, educator, pedagogical leadership, self-assessment)

Sažetak
Odgojitelj koji refleksivno pristupa svojoj praksi, kritički promišlja o svojim postupcima i stavovima, a cilj mu je daljnje napredovanje i cjeloživotno učenje, zasigurno se može smatrati pedagoški kompetentnim pojedincem. Ovim radom željelo se prikazati koje kompetencije sami odgojitelji smatraju potrebnima za pedagoško vođenje, kako procjenjuju vlastito posjedovanje istih, te koji je po njihovu mišljenju najbolji način razvoja potrebnih kompetencija. U istraživanju je sudjelovalo 30 odgojiteljica dječjeg vrtića „Pinokio“ Donji Miholjac s pripadajućim područnim vrtićima. Rezultati pokazuju kako ispitanice najvažnijom kompetencijom smatraju „Razumijevanje tjelesnog, kognitivnog i socijalnog razvoja djeteta“, dok su na dno ljestvice važnosti smjestile „Primjenu novih tehnologija u radu“. Najrazvijenijom kompetencijom odgojiteljice procjenjuju „Uvažavanje različitosti i multikulturalnosti“. Posljednje mjesto dijele, kao najslabije razvijene kompetencije, „Uključivanje roditelja u rad“ i „Ulaganje u profesionalni razvoj“. Utvrđene su i statistički značajne razlike u rezultatima samoprocjene u odnosu na: prethodno obrazovanje, radno iskustvo u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju te mjesto rada. Rezultati pokazuju kako nema statistički značajnih razlika u razvijenosti kompetencija s obzirom na dob ispitanica. Treći aspekt istraživanja odnosio se na načine stjecanja potrebnih kompetencija. Može se zaključiti kako odgojiteljice prednost daju radu u struci, ispred obrazovanja i stručnog usavršavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Rahaela Varga (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Varjačić, Nikolina
Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Varjačić, N. (2022) 'Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Varja\v{c}i\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {46}, keywords = {odgojitelj, kompetencije, pedago\v{s}ko vo\djenje, samoprocjena}, title = {Kompetencije za pedago\v{s}ko vo\djenje vrti\'{c}kih skupina iz perspektive odgojitelja}, keyword = {odgojitelj, kompetencije, pedago\v{s}ko vo\djenje, samoprocjena}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Varja\v{c}i\'{c}, Nikolina}, year = {2022}, pages = {46}, keywords = {competences, educator, pedagogical leadership, self-assessment}, title = {Competences for pedagogical leadership in kindergarten groups from the teachers' perspective}, keyword = {competences, educator, pedagogical leadership, self-assessment}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font