Pregled bibliografske jedinice broj: 1222195
Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja
Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina iz perspektive odgojitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1222195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije za pedagoško vođenje vrtićkih skupina
iz perspektive
odgojitelja
(Competences for pedagogical leadership in
kindergarten groups from the
teachers' perspective)
Autori
Varjačić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2022
Stranica
46
Mentor
Varga, Rahaela
Ključne riječi
odgojitelj, kompetencije, pedagoško vođenje, samoprocjena
(competences, educator, pedagogical leadership, self-assessment)
Sažetak
Odgojitelj koji refleksivno pristupa svojoj praksi, kritički promišlja o svojim postupcima i stavovima, a cilj mu je daljnje napredovanje i cjeloživotno učenje, zasigurno se može smatrati pedagoški kompetentnim pojedincem. Ovim radom željelo se prikazati koje kompetencije sami odgojitelji smatraju potrebnima za pedagoško vođenje, kako procjenjuju vlastito posjedovanje istih, te koji je po njihovu mišljenju najbolji način razvoja potrebnih kompetencija. U istraživanju je sudjelovalo 30 odgojiteljica dječjeg vrtića „Pinokio“ Donji Miholjac s pripadajućim područnim vrtićima. Rezultati pokazuju kako ispitanice najvažnijom kompetencijom smatraju „Razumijevanje tjelesnog, kognitivnog i socijalnog razvoja djeteta“, dok su na dno ljestvice važnosti smjestile „Primjenu novih tehnologija u radu“. Najrazvijenijom kompetencijom odgojiteljice procjenjuju „Uvažavanje različitosti i multikulturalnosti“. Posljednje mjesto dijele, kao najslabije razvijene kompetencije, „Uključivanje roditelja u rad“ i „Ulaganje u profesionalni razvoj“. Utvrđene su i statistički značajne razlike u rezultatima samoprocjene u odnosu na: prethodno obrazovanje, radno iskustvo u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju te mjesto rada. Rezultati pokazuju kako nema statistički značajnih razlika u razvijenosti kompetencija s obzirom na dob ispitanica. Treći aspekt istraživanja odnosio se na načine stjecanja potrebnih kompetencija. Može se zaključiti kako odgojiteljice prednost daju radu u struci, ispred obrazovanja i stručnog usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(mentor)