Pregled bibliografske jedinice broj: 1222162
Odgojno-obrazovna uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi
Odgojno-obrazovna uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1222162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovna uloga školskih vrtova u razrednoj nastavi
(The educational role of school gardens in classroom teaching)
Autori
Kuhar, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
09.09
Godina
2022
Stranica
33
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
izvor motivacije, plan školskog vrta, prikladne biljne vrste, raznolikost školskih vrtova, školski vrt
(source of motivation, school garden plan, suitable plant species, diversity of school gardens, school garden)
Sažetak
S obzirom na to da nije određena točna definicija školskog vrta, može se reći da je školski vrt dio školskog prostora kojem pripadaju svi vrtno tehnički elementi i sve biljne vrste u čijoj sadnji, obradi ili uređenju sudjeluju učenici sa svojim učiteljima i stručnim suradnicima škole. Cilj ovog istraživanja je istražiti odgojno-obrazovnu ulogu školskih vrtova u razrednoj nastavi kvalitativnim metodama istraživanja. U istraživanju korištene su metoda intervjua, analiza dokumentacije, prikupljanje fotografija i izrada plana školskog vrta. Istraživanjem povijesnog i suvremenog pregleda školskih vrtova, istraživanjem raznolikosti školskih vrtova Osječko-baranjske županije, intervjuiranjem Marije Fuderer, voditeljice rasadnika ukrasnog bilja Fuderer u Valpovu, o prikladnim biljnim vrstama za sadnju u školskom vrtu, prikazom projekta "Najljepši školski vrtovi u Republici Hrvatskoj" kao izvorom motivacije učitelja i učenika te osmišljavanjem i izradom plana dvaju školskih vrtova, otkriveno je da održavanje školskog vrta može poboljšati ekološku svijest učenika razredne nastave, da školski vrtovi imaju izuzetno važnu ulogu u smislu stjecanja znanja o biljnom svijetu, radovima u vrtu i zaštiti prirode. Učenici sudjelovanjem u radu školskih vrtova imaju mogućnost promatranja, stjecanja znanja o biljnim vrstama na živom primjeru biljaka, u školskom vrtu mogu izvoditi praktične radove, stjecati radnu naviku, družiti se i igrati s drugim učenicima, razvijati ljubav prema prirodi te učiti o važnosti ekološkog uzgoja voća i povrća. Odgojno-obrazovni sadržaji školskog vrta razvijaju kod učenika sposobnost kritičkog promatranja, razumijevanja ovisnosti prirode i ljudi, razvijaju odgovornost, disciplinu i timski rad. Organizacija vrta ima doista iznimnu važnost za odgoj i obrazovanje učenika, no u ostvarivanju svih blagodati rada u školskom vrtu potreban je hrabar, entuzijastičan i kreativan učitelj koji će te vrijednosti vođenja školskog vrta pružiti svojim učenicima, a te su vrijednosti u današnjem svijetu ekološki neprihvatljivog uzgoja i prevlsti moderne tehnologije prijeko potrebne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)