Pregled bibliografske jedinice broj: 1222063
Medijske navike i korištenje pametnih mobilnih uređaja: Individualizacija medijske prehrane
Medijske navike i korištenje pametnih mobilnih uređaja: Individualizacija medijske prehrane, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet političkih znanosti/Novinarstvo, Zagreb
CROSBI ID: 1222063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijske navike i korištenje pametnih mobilnih
uređaja: Individualizacija medijske prehrane
(Media Habits and the Use of Smartphones:
Individualization of Media Diet)
Autori
Boko, Antea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet političkih znanosti/Novinarstvo
Mjesto
Zagreb
Datum
13.09
Godina
2022
Stranica
55
Mentor
Bebić, Domagoj
Ključne riječi
individualna medijska prehrana ; individualizacija ; pametni mobilni uređaji ; medijske navike ; društvene mreže
(individual media diet ; individualization ; smartphones ; media habits ; social networks)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je istražiti medijske navike i načine korištenja pametnih mobilnih uređaja, utvrditi obrasce individualne medijske prehrane i grupirati ih prema vremenskoj, sadržajnoj i generacijskoj komponenti. Istraživanje individualne medijske prehrane poduzeto je upravo zbog manjka dosadašnjih istraživanja na tu temu. Prethodna istraživanja uglavnom su se bavila skupnim analizama podataka zanemarujući individualne razlike u korištenju pametnih mobilnih uređaja i medijskih sadržaja. Da bi se detektirale medijske navike i obrasci individualnog korištenja medija, odabrana je metoda online ankete, a istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 200 ispitanika s područja Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su dominaciju korištenja pametnih mobilnih uređaja naspram ostalih uređaja. Najviše ispitanika istaknulo je da pametni mobilni uređaj koristi za fotografiranje, dopisivanje i komunikaciju s bliskim osobama, pretraživanje interneta, praćenje vijesti i slušanje glazbe. Prepoznati su i trendovi podijeljene pažnje i medijskog multitaskinga, a istraživanjem je utvrđeno i da ispitanici medije koriste na individualan način prema komponentama vremena, sadržaja i generacije. Pripadnici iste generacije različiti su korisnici pametnih mobilnih uređaja pa su tako detektirani Soft, Medium, Power, Heavy i Excessive korisnici. Spomenuti korisnici također koriste društvene mreže, platforme za dopisivanje i ostale aktivnosti na različit način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb