Pregled bibliografske jedinice broj: 1221994
Analiza pripovjednog diskursa
Analiza pripovjednog diskursa // Znanstveni skup ŠKOLA - ODGOJ - OBRAZOVANJE
Bjelovar, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1221994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza pripovjednog diskursa
(Narrative discourse analysis)
Autori
Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveni skup ŠKOLA - ODGOJ - OBRAZOVANJE
/ - , 2022, 1-1
Skup
Znanstveni skup "Škola - odgoj - obrazovanje"
Mjesto i datum
Bjelovar, Hrvatska, 28.09.2022. - 28.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
govorni iskazi, jezične mjere, pripovijedanje, sintaksa
(language measures, storytelling, syntax)
Sažetak
Pripovijedanje je jedna od metoda kojom procjenjujemo jezično znanje, ali i potičemo njegov razvoj. Procjena narativnog diskursa kao jedne jezične cjeline vrijedan je dio procjene u logopedskoj djelatnosti. Pripovijedanje je karakterizirano uzročno-posljedičnim vezama i određenom temom koja se opisuje u određenom vremenu s određenim likovima. Vještina pripovijedanja se razvija u djetinjstvu, ali razvoj sintakse pratimo i kasnije, kroz školsku dob. Vještinu pripovijedanja možemo promatrati na makrorazini i na mikrorazini. Procjenjujemo je primjenom različitih mjera jezičnog razvoja. U makrorazini pripovijedanja promatra se organizacija pripovijedanja, uvođenje likova, označavanje radnje, problema i rješenja. Proučavajući mikrorazinu pripovijedanja prikupljaju se informacije o lingvističkim karakteristikama diskursa, bogatstvu vokabulara i sintaksi kao sastavnici jezika. U ovom prikazu navode se jezične mjere kojima analiziramo pripovijedanje djece predškolske i školske dobi kao i koje jezične mjere mogu dati pouzdanost u prikupljanju podataka. Pripovijedanje se smatra jezično zahtjevnom situacijom te se očekuje više pogrešaka u morfosintaksi, netečnosti u govoru i ometača u iskazima. Pregled dosadašnjih istraživanja pokazuje u kojoj dobi možemo vidjeti razliku u diskursu s obzirom na mjere gramatičke točnosti i sintaktičke složenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija