Pregled bibliografske jedinice broj: 1221960
Dijete i njegov jezični repertoar: jezični portret kao alat za istraživanje jezičnog identiteta
Dijete i njegov jezični repertoar: jezični portret kao alat za istraživanje jezičnog identiteta // Dijete i jezik danas - dijete i jezični identitet. Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet, Osijek, 12. - 14. rujna 2019 / Bakota, Lidija ; Karlak, Manuela (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i ibrazovne znanosti, 2021. str. 27-40 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1221960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete i njegov jezični repertoar: jezični portret kao alat za istraživanje
jezičnog identiteta
(A child and his linguistic repertoire: a linguistic portrait as a tool for
exploring linguistic identity)
Autori
Lujić, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - dijete i jezični identitet. Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet, Osijek, 12. - 14. rujna 2019
/ Bakota, Lidija ; Karlak, Manuela - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i ibrazovne znanosti, 2021, 27-40
ISBN
978-953-6965-78-6
Skup
9. međunarodni znananstveni skup: Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet = 9th International Scientific Conference: Children and languages today - Children and Linguistic Identity
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.09.2019. - 14.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete ; identitet ; jezični identitet ; jezični portret ; jezični repertoar
(child, identity, linguistic identity, linguistic portrait, linguistic repertoire)
Sažetak
Posljednjih desetak godina, jezični portret, odnosno multimodalna predodžba pojedinčevog jezičnog repertoara, a time i životnoga iskustva, postala je sve učestalije korišten alat za istraživanje osobne višejezičnosti kao i odnosa između jezika i identiteta. Riječ je o alatu koji istraživaču omogućuje razumijevanje povezanosti jezika s tijelom, emocijama, jezičnim predodžbama i društvenim kontekstom. U ovomu radu opisani su načini na koje djeca koja odrastaju u jezično različitim obiteljskim kontekstima opisuju svoj jezični identitet. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 20 ispitanika, desetero djece iz višejezičnih obitelji i desetero djece iz jednojezičnih obitelji. Koristeći se jezičnim portretom, oni su bojama prikazali svoj jezični repertoar te zatim, vođeni pitanjima, interpretirali svoj jezični identitet. Tekst je potom analiziran korištenjem metafora jezik kao boja i jezik kao dio tijela. Rezultati su pokazali kako su sva djeca, bez obzira na dob i kontekst odrastanja, jezike najčešće prikazivala bojama koje odražavaju kulturološke značajke pojedine zemlje i bojama koje odražavaju njihov osobni doživljaj jezika i njihovu privrženost jeziku. Jezike su, pak, najčešće utjelovljivali u one dijelove tijela koji za njih predstavljaju razinu ovladanosti komunikacijskom jezičnom kompetencijom pojedinog jezika, način ovladavanja tim jezikom ili, pak, funkciju pojedinog jezika u djetetovu svakodnevnom životu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija