Pregled bibliografske jedinice broj: 1221547
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA // Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja, 1 (2022), 1; 99-107 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1221547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG
RAZVOJA ODGOJITELJA
(REFLEXIVE PRACTICUMS AS A FORM
OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF EDUCATORS)
Autori
Vekić-Kljaić, Višnja
Izvornik
Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja (2939-4368) 1
(2022), 1;
99-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum ranog odgoja, odgojitelji, profesionalni razvoj, sustručnjaci, zajednice učenja
(early childhood curriculum, educators, learning communities, peers, professional development)
Sažetak
Kontinuirani profesionalni razvoj nužan je u svijetu brzih promjena znanja, razvoja znanosti i tehnologije te novih spoznaja o načinima učenja djeteta. Suvremeni, kompetentni odgojitelji u potrazi su za novim oblicima profesionalnog razvoja. Udružuju se u zajednice učenja, tj. skupine odgojitelja koji na refleksivnim praktikumima raspravljaju, kritički promišljaju, stvaraju zajedničku viziju i surađuju s ciljem unaprjeđivanja pedagoške prakse i osobnog profesionalnog razvoja. Na taj način istražuju svoju odgojno-obrazovnu praksu, reflektiraju na nju, mijenjaju je i razvijaju. Cilj ovog istraživanja je unaprijediti profesionalni razvoj odgojitelja pomoću refleksivnih praktikuma te utvrditi obilježja takvog razvoja. Provedeno je kvalitativno, akcijsko istraživanje u Dječjem vrtiću Zvrk u Đakovu. Rezultati istraživanja ukazuju na nužnost postojanja prostornih i vremenskih uvjeta za refleksivne praktikume, stalnost sudionika, vremensku kontinuiranost, stručnost vođenja od strane ravnatelja, stručnog tima ili istraživača te postojanje zajedničke vizije razvoja kako bi se timovi održali i napredovali. Od obilježja profesionalnog razvoja izdvojeni su suradnja i refleksivni dijalog. Istraživanje je potvrdilo da odgojiteljevo bavljenje problemima koji su dio njihove konkretne odgojno-obrazovne prakse, uz pomoć sustručnjaka koji su direktno uključeni u odgojno-obrazovni proces, povećava mogućnost rješavanja problema i poboljšava kvalitetu pedagoške prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)