Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1221547

REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA


Vekić-Kljaić, Višnja
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA // Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja, 1 (2022), 1; 99-107 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1221547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA
(REFLEXIVE PRACTICUMS AS A FORM OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF EDUCATORS)

Autori
Vekić-Kljaić, Višnja

Izvornik
Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja (2939-4368) 1 (2022), 1; 99-107

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikulum ranog odgoja, odgojitelji, profesionalni razvoj, sustručnjaci, zajednice učenja
(early childhood curriculum, educators, learning communities, peers, professional development)

Sažetak
Kontinuirani profesionalni razvoj nužan je u svijetu brzih promjena znanja, razvoja znanosti i tehnologije te novih spoznaja o načinima učenja djeteta. Suvremeni, kompetentni odgojitelji u potrazi su za novim oblicima profesionalnog razvoja. Udružuju se u zajednice učenja, tj. skupine odgojitelja koji na refleksivnim praktikumima raspravljaju, kritički promišljaju, stvaraju zajedničku viziju i surađuju s ciljem unaprjeđivanja pedagoške prakse i osobnog profesionalnog razvoja. Na taj način istražuju svoju odgojno-obrazovnu praksu, reflektiraju na nju, mijenjaju je i razvijaju. Cilj ovog istraživanja je unaprijediti profesionalni razvoj odgojitelja pomoću refleksivnih praktikuma te utvrditi obilježja takvog razvoja. Provedeno je kvalitativno, akcijsko istraživanje u Dječjem vrtiću Zvrk u Đakovu. Rezultati istraživanja ukazuju na nužnost postojanja prostornih i vremenskih uvjeta za refleksivne praktikume, stalnost sudionika, vremensku kontinuiranost, stručnost vođenja od strane ravnatelja, stručnog tima ili istraživača te postojanje zajedničke vizije razvoja kako bi se timovi održali i napredovali. Od obilježja profesionalnog razvoja izdvojeni su suradnja i refleksivni dijalog. Istraživanje je potvrdilo da odgojiteljevo bavljenje problemima koji su dio njihove konkretne odgojno-obrazovne prakse, uz pomoć sustručnjaka koji su direktno uključeni u odgojno-obrazovni proces, povećava mogućnost rješavanja problema i poboljšava kvalitetu pedagoške prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Višnja Vekić-Kljaić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vekić-Kljaić, Višnja
REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA // Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja, 1 (2022), 1; 99-107 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vekić-Kljaić, V. (2022) REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA. Marsonia, časopis za društvena i humanistička istraživanja, 1 (1), 99-107.
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2022}, pages = {99-107}, keywords = {kurikulum ranog odgoja, odgojitelji, profesionalni razvoj, sustru\v{c}njaci, zajednice u\v{c}enja}, journal = {Marsonia, \v{c}asopis za dru\v{s}tvena i humanisti\v{c}ka istra\v{z}ivanja}, volume = {1}, number = {1}, issn = {2939-4368}, title = {REFLEKSIVNI PRAKTIKUMI KAO OBLIK PROFESIONALNOG RAZVOJA ODGOJITELJA}, keyword = {kurikulum ranog odgoja, odgojitelji, profesionalni razvoj, sustru\v{c}njaci, zajednice u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2022}, pages = {99-107}, keywords = {early childhood curriculum, educators, learning communities, peers, professional development}, journal = {Marsonia, \v{c}asopis za dru\v{s}tvena i humanisti\v{c}ka istra\v{z}ivanja}, volume = {1}, number = {1}, issn = {2939-4368}, title = {REFLEXIVE PRACTICUMS AS A FORM OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF EDUCATORS}, keyword = {early childhood curriculum, educators, learning communities, peers, professional development} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font