Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1221533

Futurološka pismenost hrvatskih učitelja


Hajdarović, Miljenko
Futurološka pismenost hrvatskih učitelja // Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-40 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1221533 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Futurološka pismenost hrvatskih učitelja
(Futures literacy of Croatian teachers)

Autori
Hajdarović, Miljenko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 39-40

ISBN
978-953-8371-3

Skup
Dani doktoranada 2022.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.10.2022. - 08.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
futurologija, futurološka pismenost, obrazovne politike
(educational policies ; futurology ; futures literacy)

Sažetak
Složenost i multidimenzionalnost izazova koji se pojavljuju u 21. stoljeću kontinuirano rastu. Globalizacija, klimatske promjene, digitalizacija svakodnevice, pojave novih epidemija i ratova samo su dio izazova pred čovječanstvom koje još nije riješilo osnovne probleme prehrane, obrazovanja i ljudskih prava. Budućnost je dio fokusa čovječanstva od prapovijesti. U početku je bila vezana uz religijske običaje i pseudoznanstvene sustave (poput astrologije). Futurologija se od druge polovice prošloga stoljeća javlja kao pozitivna, ali ne i utopijska mogućnost znanstveno strukturiranih vizija mogućih budućnosti kako bi se na vrijeme pripremili odgovori na nove izazove. Futurologija i futurološka pismenost nisu uobičajeni dio hrvatskoga obrazovnog sustava. U ad hoc istraživanju 88, 1 % učitelja izjasnilo se da im futurološke metode nisu poznate. Tek se sporadično spominju i koriste u visokoškolskom sustavu. U više reformi hrvatskoga obrazovnog sustava u ovome stoljeću futurološke metode nisu primijenjene niti se koriste u planiranju obrazovnih politika. Futurološka pismenost učitelja mogla bi kvalitativno utjecati ne samo na planiranje nastave već na pripremu odgojno-obrazovnih projekata, kurikulume i kulturu škole te aktivaciju učitelja u oblikovanju obrazovnih politika. Posebnu bi korist učitelji mogli imati u području osobnoga i profesionalnog razvoja karijere. U radu se analiziraju suvremeni primjeri upotrebe futurologije i futurološke pismenosti u svijetu te se predlaže primjena u hrvatskim okvirima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Miljenko Hajdarović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

foozos-pero.weebly.com

Citiraj ovu publikaciju:

Hajdarović, Miljenko
Futurološka pismenost hrvatskih učitelja // Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-40 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Hajdarović, M. (2022) Futurološka pismenost hrvatskih učitelja. U: Brust Nemet, M. & Varga, R. (ur.)Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Hajdarovi\'{c}, Miljenko}, year = {2022}, pages = {39-40}, keywords = {futurologija, futurolo\v{s}ka pismenost, obrazovne politike}, isbn = {978-953-8371-3}, title = {Futurolo\v{s}ka pismenost hrvatskih u\v{c}itelja}, keyword = {futurologija, futurolo\v{s}ka pismenost, obrazovne politike}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hajdarovi\'{c}, Miljenko}, year = {2022}, pages = {39-40}, keywords = {educational policies, futurology, futures literacy}, isbn = {978-953-8371-3}, title = {Futures literacy of Croatian teachers}, keyword = {educational policies, futurology, futures literacy}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font