Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1221493

VAŽNOST LOGIKE KAO NASTAVNOG PREDMETA U SREDNJIM ŠKOLAMA I NA FAKULTETIMA


Ćurko, Bruno. Cerić, Elmana
VAŽNOST LOGIKE KAO NASTAVNOG PREDMETA U SREDNJIM ŠKOLAMA I NA FAKULTETIMA // 30. Dani Frane P3trića / Barišić, Pavo. Ćurko, Bruno.Guć, Josip. Jurić, Hrvoje. Knorr, Lidija. Matijević, Mira. Papo, Demian (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2022. str. 152-154 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1221493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
VAŽNOST LOGIKE KAO NASTAVNOG PREDMETA U SREDNJIM ŠKOLAMA I NA FAKULTETIMA
(THE IMPORTANCE OF TEACHING AND LEARNING LOGIC IN HIGH SCHOOLS AND UNIVERSITIES)

Autori
Ćurko, Bruno. Cerić, Elmana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
30. Dani Frane P3trića / Barišić, Pavo. Ćurko, Bruno.Guć, Josip. Jurić, Hrvoje. Knorr, Lidija. Matijević, Mira. Papo, Demian - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2022, 152-154

Skup
30. dani Frane Petrića: Svijet u filozofiji – glavna tema; Hrvatska filozofija i kultura u interakciji i kontekstu – stalna tema

Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 25.09.2022. - 02.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Logika, nastava logike, srednja škola, visoko obrazovanje
(Logic, teaching logic, high school, higher education)

Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske, kao i u susjednim zemljama, nastava logike ima dugu i kontinuiranu povijest. Cilj je ovoga izlaganja razmotriti i preispitati mjesto i zastupljenost logike kao nastavnog predmeta u srednjim školama i na fakultetima te potom ukazati na potencijalne nedostatke i ponuditi neke prijedloge za unapređenje. Motivacija za ovo izlaganje proizašla je iz svojevrsnog nesrazmjera između onoga što jest svrha poučavanja logike i njene zastupljenosti kao nastavnog predmeta u obrazovnom sustavu te nasušne potrebitosti njena izučavanja u vremenu u kojemu su djeca i mladi, kao izrazito ranjiva skupina, izloženi mnoštvu (dez)informacija i manipulacija.Kako je samim kurikulumom predmeta Logika navedeno, svrha njena poučavanja je »uzdignuti svijest učenika o kriterijima dobrog mišljenja i uskladitimišljenje s tim kriterijima«, a sama logika definirana kao »njegovanje vrlina mišljenja«, postavlja se problem (ne)opravdanosti izostanka izučavanja logike u tehničkim i strukovnim školama. Znači li to onda da je »njegovanje vrlinamišljenja« ekskluzivno pravo i privilegija gimnazijalaca ili, po principu pravednog obrazovanja, svim učenicima, bez obzira na vrstu srednje škole kojupohađaju, ovaj nastavni predmet treba biti organon za njegovanje kvalitetnogi valjanog mišljenja? U izlaganju će se argumentirati i o potrebi podučavanja logike, u prilagođenoj formi, u višim razredima osnovnih škola, s obziromna to da »važnost logike za svakodnevni i znanstveni život«, kao i podizanje svijesti o njoj, ne započinje u 3. razredu gimnazije. Dio izlaganja usmjerit će se na važnost podučavanja logike na učiteljskim odsjecima i fakultetima te u svim nastavničkim smjerovima, kao i u profesionalnom usavršavanju svih nastavnika. Nije moguće preskočiti logiku ako želimo odgovoriti zahtjevima i izazovima podučavanja u 21. stoljeću (kritičko mišljenje, medijska pismenost). Nije moguće preskočiti logiku ako želimo kod naših učenika i studenata razviti vještine koje će biti potrebne i tražene u budućnosti. Prema Svjetskom ekonomskom forumu, među deset najtraženijih vještina u 2025. godini bit će:analitičko mišljenje i inovacije, aktivno učenje i strateško učenje, rješavanje složenih problema, kritičko mišljenje i analiza, tehnološko rasuđivanje, rješavanje problema i formiranje ideja/koncepata. Je li moguće od navedenih sedam vještina imati ijednu bez nekih osnovnih ili posebnih znanja iz logike?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Bruno Ćurko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćurko, Bruno. Cerić, Elmana
VAŽNOST LOGIKE KAO NASTAVNOG PREDMETA U SREDNJIM ŠKOLAMA I NA FAKULTETIMA // 30. Dani Frane P3trića / Barišić, Pavo. Ćurko, Bruno.Guć, Josip. Jurić, Hrvoje. Knorr, Lidija. Matijević, Mira. Papo, Demian (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2022. str. 152-154 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ćurko, Bruno. Cerić, Elmana (2022) VAŽNOST LOGIKE KAO NASTAVNOG PREDMETA U SREDNJIM ŠKOLAMA I NA FAKULTETIMA. U: Barišić, Pavo. Ćurko, Bruno.Guć, Josip. Jurić, Hrvoje. Knorr, Lidija. Matijević, Mira. Papo, Demian (ur.)30. Dani Frane P3trića.
@article{article, year = {2022}, pages = {152-154}, keywords = {Logika, nastava logike, srednja \v{s}kola, visoko obrazovanje}, title = {VA\v{Z}NOST LOGIKE KAO NASTAVNOG PREDMETA U SREDNJIM \v{S}KOLAMA I NA FAKULTETIMA}, keyword = {Logika, nastava logike, srednja \v{s}kola, visoko obrazovanje}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Cres, Hrvatska} }
@article{article, year = {2022}, pages = {152-154}, keywords = {Logic, teaching logic, high school, higher education}, title = {THE IMPORTANCE OF TEACHING AND LEARNING LOGIC IN HIGH SCHOOLS AND UNIVERSITIES}, keyword = {Logic, teaching logic, high school, higher education}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Cres, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font