Pregled bibliografske jedinice broj: 1221255
Inojezični hrvatski - izvanjski i unutarnji pogled na nasljedni jezik
Inojezični hrvatski - izvanjski i unutarnji pogled na nasljedni jezik // Riječi i riječi i Riječi / Marković, Ivan ; Nazalević Čučević, Iva ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb: Disput, 2022. str. 373-385
CROSBI ID: 1221255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inojezični hrvatski - izvanjski i unutarnji pogled
na nasljedni jezik
(Croatian as a second language - external and
internal view on heritage language)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Riječi i riječi i Riječi
Urednik/ci
Marković, Ivan ; Nazalević Čučević, Iva ; Gligorić, Igor Marko
Izdavač
Disput
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
373-385
ISBN
978-953-260-442-9
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, nasljedni jezik, hrvatska nastava u inozemstvu, jezično-komunikacijska kompetencija
(acqusition of Croatian as L2, heritage language, Croatian classes abroadm language-communication competence)
Sažetak
Istraživanja ranojezičnoga razvoja potvrđuju činjenicu da se usvajanje prvoga ili organskoga jezika (J1) razlikuje od učenja drugoga, stranoga odnosno inoga jezika (J2) jer se u procesu ovladavanja inim jezikom stvara međujezik u kojemu koreliraju elementi prvoga i drugoga jezika (Jelaska, 2007 ; Pavličević-Franić, 2011). Za razliku od izvornojezičnoga usvajanja, inojezično se učenje može realizirati dvojako: kao učenje potpuno novoga i nepoznatoga jezičnoga sustava (strani jezik) te kao usvajanje jezičnoga idioma kojim je govornik djelomično ovladao, najčešće u ranome djetinjstvu, „naslijedivši“ ga od roditelja i predaka pa se nasljedni jezik većinom rabi u obiteljskome okruženju ili užoj društvenoj zajednici. Iako je riječ o nedominantnome jeziku komunikacije koji je različit od službenoga jezika sporazumijevanja u okruženju, hrvatski ga iseljenici smatraju materinskim jezikom, izražavajući tako svoje kulturološko naslijeđe i nacionalni identitet. U ovome će radu biti riječi o usvajanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika te o razini jezično- komunikacijske kompetencije na hrvatskome standardnome jeziku kod polaznika hrvatskih škola u inozemstvu (istraživanje je provedno u Republici Njemačkoj, pokrajina Baden-Württemberg).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija