Pregled bibliografske jedinice broj: 1221079
Stilovi vođenja prema Blake i Moutonu – percepcija ravnatelja i zaposlenika predškolskih ustanova
Stilovi vođenja prema Blake i Moutonu – percepcija ravnatelja i zaposlenika predškolskih ustanova, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1221079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilovi vođenja prema Blake i Moutonu – percepcija
ravnatelja i zaposlenika predškolskih ustanova
(Leadership styles according to Blake and Mouton -
perception of principals and employees of
preschool institutions)
Autori
Risek, Vida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2022
Stranica
53
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
menadžment, stil vođenja, ravnatelj, predškolska ustanova
(management, leadership styles, principals, preschool institution)
Sažetak
U teoriji i praksi postoji nekoliko različitih stilova vođenja. Stil vođenja, upravljanje ustanovom odnosno posao ravnatelja u predškolskoj ustanovi zahtjeva specifične vještine koje su uvjetovane okruženjem u kojem ustanova posluje. Stoga je posao ravnatelja da svoj način i stil vođenja prilagodi određenoj situaciji u određenom vremenskom okviru. Vođenje u predškolskoj ustanovi podrazumijeva planiranje, organiziranje, vođenje i vrednovanje. Od ravnatelja se zahtijeva financijsko, računovodstveno upravljanje i poznavanje, upravljanje ljudskim potencijalima a sve to na zadovoljstvo krajnjih korisnika – djece i njihovih roditelja. Iako se na vođenje kroz povijest najčešće gledalo kao na jednosmjerno upravljanje u svrhu postizanja cilja, danas se ono, posebno u djelatnostima kao što je odgoj i obrazovanje gleda iz drugačije perspektive. Stil vođenja predškolskom ustanovom znatno utječe na viđenje stručnosti rada dječjeg vrtića. U ovom radu provedeno je istraživanje o stilovima vođenja u predškolskim ustanovama temeljeno na Blake&Mouton menadžerskoj mreži stilova vođenja. Blake&Mouton stil vođenja temelji se na dva osnovna smjera u načinu i stila vođenja – briga za proizvodnju, odnosno ostvarivanje zadanih ciljeva i briga za ljude koja je usredotočena na međuljudske odnose unutar ustanove. Cilj istraživanja je uvidjeti postoje li određene razlike u percepciji vođenja ravnatelja i odgojitelja predškolskih ustanova te kojim stilom vođenja se ravnatelji koriste u svom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija