Pregled bibliografske jedinice broj: 1221066
Utjecaj demografskih čimbenika na uspješnost strateškog planiranja predškolske ustanove
Utjecaj demografskih čimbenika na uspješnost strateškog planiranja predškolske ustanove, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1221066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj demografskih čimbenika na uspješnost
strateškog planiranja predškolske ustanove
(The influence of demographic factors on the success
of strategic planning of preschool institutions)
Autori
Šajatović-Ledić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2022
Stranica
46
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
: strateško planiranje, strateški menadžment, analiza okoline, predškolska ustanova, PESTE analiza, demografski čimbenici
(strategic planning, strategic management, environmental analysis, preschool, PESTE analysis, demographic factors)
Sažetak
Strateško planiranje je jedan od važnijih faktora koji mogu unaprijediti samu organizaciju, te usmjeriti ju na pravi poslovni put i razvoj. Strateškim planiranjem organizacija određuje smjer svojeg poslovanja. U ovom radu baviti ćemo se demografskim čimbenicima i njihovim utjecajem na strateško planiranje predškolske ustanove. Ključan zadatak strateškog planiranje je ostvariti zacrtane ciljeve. Kroz proces strateškog planiranja predškolska ustanova utvrđuje svoje ciljeve, prioritete i strategije, te definira mjere za procjenu uspješnosti ostvarenja tih ciljeva. Strateški menadžment je kontinuirani proces koji omogućava održavanje organizacije kao cjeline te se kao takav manifestira kroz niz poglavlja. Sam proces strateškog menadžmenta započinje analizom okoline kako bi se identificirali strateški faktori ( interni i eksterni) koji će određivati budućnost predškolske ustanove. Za analizu okoline ravnatelji/ Osnivači predškolske ustanove koriste mnoge menadžerske alate. Strateški plan mora imati definiranu viziju, misiju, vrijednosti, politike, strateške ciljeve te strategije ; koji ujedno predstavljaju temeljne elemente strateškog plana. Proces metodološkog pristupa izrade strateškog plana započinje definiranjem misije i vizije, slijedi analize okoline (vanjske i unutarnje), a dobiveni rezultati se zatim unose u PESTE analizu nakon čega se definiraju politike i vrijednosti koje daju temelj kojima predškolska ustanova utvrđuje svoje ciljeve te odluke kojima će zacrtani ciljevi biti ostvareni. Na samom kraju iz dobivenih rezultata određuju se strateški ciljevi te strategije koje predstavljaju način ostvarenja tih ciljeva. U radu ću se najviše osvrnuti na demografiju i demografske čimbenike te njihov utjecaj na predškolske ustanove u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija