Pregled bibliografske jedinice broj: 1220954
Stavovi hrvatskih građana prema djeci s teškoćama u razvoju
Stavovi hrvatskih građana prema djeci s teškoćama u razvoju // Revija za sociologiju, 52 (2022), 2; 183-212 doi:10.5613/rzs.52.2.2 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1220954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi hrvatskih građana prema djeci s teškoćama u razvoju
(Attitudes of Croatian Citizens Towards Children with
Disabilities)
Autori
Vidaković, Marina ; Nikolić Ivanišević, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 52
(2022), 2;
183-212
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, socijalna distanca, afektivna i ponašajna komponenta stava
(children with disabilities, social distance, affective and behavioral component of attitude.)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati stavove prema djeci s teškoćama u razvoju te razlike u pojedinim aspektima stava (socijalna distanca, osjećanje i ponašanje u blizini djeteta s teškoćama u razvoju) s obzirom na sociodemografske karakteristike sudionika, iskustvo u kontaktu s djecom s teškoćama te razinu znanja o problematici. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku punoljetnih građana RH (N=600) metodom telefonskog anketiranja. Građani RH imaju izrazito pozitivne stavove prema djeci s teškoćama: 86% sudionika se osjeća donekle ili potpuno ugodno u njihovoj blizini, 93% ostvaruje kontakt pri konkretnom susretu, a 70% ih izjavljuje da nema nikakvu socijalnu distancu prema djeci s teškoćama. Žene se, u odnosu na muškarce, osjećaju ugodnije u njihovoj blizini. Osobe nižeg obrazovanja i starije dobi izražavaju veću socijalnu distancu, ali stariji sudionici pri kontaktu otvorenije pristupaju djeci s teškoćama. Znanje se pokazalo važnom odrednicom stava prema djeci s teškoćama u razvoju, pri čemu sudionici s najmanje znanja imaju najizraženiju socijalnu distancu, doživljavaju najveću razinu neugode pri susretu s djecom s teškoćama te rjeđe ulaze u kontakt ili ga iniciraju. Poznavanje djeteta s teškoćom pozitivno se odrazilo na afektivnu i ponašajnu komponentu stava. Nalazi ovog istraživanja upućuju na prihvaćanje djece s teškoćama u razvoju u našem društvu te ističu ulogu znanja i kontakta u borbi protiv stigmatizacije ranjivih skupina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ana Slišković
(autor)
Matilda Nikolić Ivanišević
(autor)
Marina Vidaković
(autor)
Jelena Ombla
(autor)
Andrea Tokić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus