Pregled bibliografske jedinice broj: 1220883
Pokret lokalne hrane u Hrvatskoj: anketa potrošača
Pokret lokalne hrane u Hrvatskoj: anketa potrošača // Knjiga sažetaka / Magdalena Zrakić Sušac, Josip Juračak (ur.).
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), 2021. str. 79-80 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1220883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokret lokalne hrane u Hrvatskoj: anketa potrošača
(The local food movement in Croatia: a consumer
survey)
Autori
Mesić, Željka, Borović, Darija, Tomić Maksan, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ Magdalena Zrakić Sušac, Josip Juračak - Zagreb : Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), 2021, 79-80
ISBN
978-953-48919-2-6
Skup
4th International Scientific Conference Innovation and Agribusiness = 4. međunarodni stručno-znanstveni skup Inovacije i agrobiznis
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lokalna hrana, ponašanje potrošača, motivi kupnje, anketno ispitivanje
(local food, consumer behavior, buying motives, survey)
Sažetak
Pokret lokalne hrane postao je brzo rastući trend na svjetskom tržištu hrane. Zbog navedenog, ciljevi istraživanja su utvrditi kako potrošači u Hrvatskoj percipiraju lokalnu hranu te ispitati njihovo ponašanje u kupnji i potrošnji lokalne hrane. Online anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 402 ispitanika s područja Republike Hrvatske. Više od polovice ispitanika je upoznato sa značenjem pojma lokalno proizvedene hrane i pri tome je definiraju kao hranu proizvedenu u blizini mjesta življenja te koja je proizvedena i prodana unutar usko određenog geografskog područja (do 60km udaljenosti). Visok udio ispitanika poistovjećuje lokalnu hranu s tradicionalnom hranom, te je definiraju kao tradicionalnu hranu ili jelo tipično za neki lokalitet ili područje. Većina ispitanika lokalno proizvedenu hranu kupuje nekoliko puta mjesečno i to najčešće na gradskim tržnicama i izravno od proizvođača. U kupnji lokalne proizvedene hrane, kategorije proizvoda koje se najčešće kupuju su voće i povrće, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi. Najvažnijim osobnim motivima za kupnju lokalne hrane ispitanici ocjenjuju svježinu, okus i kvalitetu lokalne hrane. Među altruističkim ili društvenim motivima, ispitanici ocjenjuju kao najvažniji podršku malim lokalnim proizvođačima hrane i lokalnom gospodarstvu. Visok udio ispitanika spreman je platiti 10-20% višu cijenu za lokalno proizvedenu hranu. Kroz razne kampanje o važnosti kupnje i konzumacije lokalne hrane, edukacijama i podizanjem svijesti o lokalno proizvedenoj hrani i njenom pozitivnom utjecaju na zdravlje, okoliš i gospodarstvo moguća je njena veća zastupljenost na tržištu hrane. Rezultati ovog istraživanja daju smjernice proizvođačima i trgovcima lokalne hrane za kreiranje marketinških strategija kojima će povećati zadovoljstvo potrošača na predmetnom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb