Pregled bibliografske jedinice broj: 1220810
Evangelizacija i novi mediji. Usporedba YouTube kanala američke evangelizacijske platforme »Ascension« i hrvatske »Nove Eve«
Evangelizacija i novi mediji. Usporedba YouTube kanala američke evangelizacijske platforme »Ascension« i hrvatske »Nove Eve«, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za komunikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1220810 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evangelizacija i novi mediji. Usporedba YouTube
kanala američke evangelizacijske platforme
»Ascension« i hrvatske »Nove Eve«
(Evangelization and new media. Comparison of the
YouTube channels of the American evangelistic
plafform "Ascension" and Croatian "Nova Eve")
Autori
Fekeža, Mirta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za komunikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2020
Stranica
48
Mentor
Valković, Jerko
Ključne riječi
Evangelizacija, Novi mediji, Crkva i mediji, Evangelizacija preko novih medija, YouTube, Nova Eva, Ascension Presents
(Evangelization, New media, Church and media, Evangelization through new media, YouTube, Nova Eva, Ascension Presents)
Sažetak
Odnos i suživot medija i Crkve dinamičan je proces koji je kroz godine prerastao od nepovjerenja i suzdržanosti prema medijima u odnos obostranoga obogaćenja i suradnje. Tri su se značaje prekretnice dogodile u odnosu između Crkve i medija – susret s tiskanim medijima, susret s elektroničkim medijima te susret s Internetom, odnosno novim medijima kojima je put dakako otvorio II. vatikanski koncil. Crkva je prepoznala medije kao nezaobilazna sredstva za naviještanje evanđeoske poruke, bilo da je riječ o prvom susretu i navještaju, katehezi ili produbljivanju vjere. Stupila je na »novi forum za naviještanje evanđelja« i »izvezla na pučinu« internetske mreže. Crkva je na više puta i više načina jasno dala do znanja da korištenje medija, posebice novih, u svrhu evangelizacije nije upitno, no izazovi naviještanja evanđelja preko novih medija pokazuju da treba naći pravi način i jezik za digitalno okruženje. Gledajući današnji digitalni krajolik, video podijeljen online, posebice preko platforme YouTube, nudi plodno područje za naviještanje evanđelja. YouTube je danas tako ispunjen kanalima na kojima svećenici, redovnici, redovnice i laici evangeliziraju, šire Radosnu vijesti i dijele s drugima svoja svjedočanstva. U svrhu ovoga rada provedeno je istraživanje o evangelizaciji na YouTube platformi. Istraživanje je provedeno na dva YouTube kanala dviju evangelizacijskih platformi – američkoj platformi Ascension Presents i hrvatskoj platformi Nova Eva. Cilj je bio istražiti i usporediti kako jedna američka i jedna hrvatska platforma koriste YouTube za evangelizaciju te procijeniti gdje hrvatska platforma Nova Eva stoji u odnosu na Ascension Presents – koristi li prednosti i mogućnosti YouTubea ili ima mjesta za napredak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti