Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1220763

Sustav dobave plina za pogon glavnog i pomoćnih četverotaktnih motora na brodu "Saga Dawn"


Juretić, Martin
Sustav dobave plina za pogon glavnog i pomoćnih četverotaktnih motora na brodu "Saga Dawn", 2022., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1220763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sustav dobave plina za pogon glavnog i pomoćnih četverotaktnih motora na brodu "Saga Dawn"
(The system of gas supply for feeding the main engine and auxiliary engines on the ship "Saga Dawn")

Autori
Juretić, Martin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
13.07

Godina
2022

Stranica
40

Mentor
Bernečić, Dean

Ključne riječi
LNG brodovi, Saga Dawn, plin
(LNG ships, Saga Dawn, gas)

Sažetak
Brod "Saga Dawn" je namijenjen za prijevoz ukapljenog prirodnog plina. Zbog svojih manjih dimenzija, na brod se prekrcava teret s većih brodova te se prijevozi na terminale gdje veći brodovi ne mogu pristati. Brod se također koristi za ukrcavanje tereta s terminala. Brod plovi morima jugoistočne Azije. Dužina broda (LOA) je 195 m, dok je širina 30 m. Maksimalna nosivost broda je 45.000 m3. Brod je prikazan na slici 1. Ukapljeni prirodni plin, kao energent, nalazi sve veću primjenu u modernoj industriji te se koristi kao ogrjevno gorivo tijekom zimskih mjeseci. Mnoge zemlje nemaju mogućnost crpljenja i proizvodnje prirodnog plina, stoga se plin mora transportirati putem plinovoda ili brodova iz zemalja izvoznica u zemlje uvoznice. Zbog visokih troškova gradnje infrastrukture plinovoda, brodovi imaju veću primjenu. Ukapljeni prirodni plin se ukapljuje na temperaturi od -161, 5 °C te mu se volumen smanjuje za oko 600 puta. S takvim stanjem se i prevozi, stoga tankovi brodova moraju biti proizvedeni od posebnih materijala koji podnose tako niske temperature. Tankovi tereta moraju imati izolaciju kako bi se smanjila izmjena topline s okolinom. Izolacija oko tankova ne može biti savršena pa dolazi do određenog isparavanja tereta unutar tankova. Uslijed isparavanja tereta dolazi do rasta tlaka u tankovima, a tankovi LNG1 brodova ne podnose visoke tlakove. Ispareni teret (plin) ima energetsku vrijednost te je svako ispuštanje u atmosferu ili spaljivanje u jedinici za spaljivanje (eng. „Gas combustion unit“) veliki gubitak energije. Ispuštanje prirodnog plina u atmosferu je zabranjeno. LNG brodovi imaju ugrađene sustave kako bi se ispareni teret učinkovitije iskoristio u glavnim i pomoćnim motorima ili u generatorima pare. Prirodnom plinu je glavni sastojak metan te metan čini više od 90% molarne mase. Metan se tijekom izgaranja razlaže na vodu i ugljikov dioksid. Izgaranje prirodnog plina je ekološki prihvatljivije nego izgaranje produkata nafte te ima veću ogrjevnu vrijednost2 nego nafta. Zbog mnogih prednosti prirodnog plina, uz LNG brodove, grade se mnogi drugi brodovi koji imaju motore napajane s plinskim gorivom (npr. kontejnerski brodovi, brodovi za kružna putovanja, itd.) Brod "Saga Dawn" je specifičan s obzirom na primijenjenu tehnologiju konstrukcije i gradnje Tankovi se nalaze ispod glavne palube, što brodu osigurava dobru 2 preglednost s komandnog mosta i s obzirom na dimenzije ima bolje manevarske sposobnosti kako bi mogao isporučiti teret na teško pristupačne terminale. Još jedna specifičnost ovog broda je četverotaktni dizelski motor V-izvedbe koji se može napajati i s plinskim gorivom. Kao plinsko gorivo najčešće su upotrebljava ispareni teret. U slučaju nedostatka isparenog terete, teret se može zagrijavati i koristiti kao plinsko gorivo. Ako je isparavanje tereta veće nego što motori mogu potrošiti, višak se mora spaliti pomoću jedinice za spaljivanje viška tereta. Neki LNG brodovi imaju ugrađenu jedinicu za ukapljivanje isparenog tereta. Kao rashladno sredstvo se koristi dušik koji se tlači na oko 58 bara. Jedinice za ukapljivanje plina se danas ne ugrađuju često jer se je to pokazalo kao ne ekonomično rješenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dean Bernečić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repository.pfri.uniri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Juretić, Martin
Sustav dobave plina za pogon glavnog i pomoćnih četverotaktnih motora na brodu "Saga Dawn", 2022., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
Juretić, M. (2022) 'Sustav dobave plina za pogon glavnog i pomoćnih četverotaktnih motora na brodu "Saga Dawn"', diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jureti\'{c}, Martin}, year = {2022}, pages = {40}, keywords = {LNG brodovi, Saga Dawn, plin}, title = {Sustav dobave plina za pogon glavnog i pomo\'{c}nih \v{c}etverotaktnih motora na brodu "Saga Dawn"}, keyword = {LNG brodovi, Saga Dawn, plin}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jureti\'{c}, Martin}, year = {2022}, pages = {40}, keywords = {LNG ships, Saga Dawn, gas}, title = {The system of gas supply for feeding the main engine and auxiliary engines on the ship "Saga Dawn"}, keyword = {LNG ships, Saga Dawn, gas}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font