Pregled bibliografske jedinice broj: 1220682
Utjecaj tradicijskih plesnih elemenata na motoričke sposobnosti djece od 1. Do 4. Razreda
Utjecaj tradicijskih plesnih elemenata na motoričke sposobnosti djece od 1. Do 4. Razreda, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1220682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tradicijskih plesnih elemenata na motoričke
sposobnosti djece od 1. Do 4. Razreda
(Effect of Traditional Dance Elements on Motor
Abilities in Children from 1st to 4th Grade)
Autori
Herceg, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2022
Stranica
35
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
djeca mlađe školske dobi ; folklor ; kineziologija ; koordinacija ; ples ; ritam ; snaga
(coordination ; dance ; folklore ; kinesiology ; lower primary children ; rhythm ; strength)
Sažetak
Ples, kao i brojni sportovi, utječe na razvoj raznih sposobnosti kod čovjeka. Između ostalog, plesni elementi potiču razvitak motoričkih sposobnosti, no nedovoljno je istraženo kako tradicijski plesni elementi utječu na njih. Zato je cilj ovog rada bio utvrditi u kolikoj mjeri tradicijski plesni elementi utječu na motoričke sposobnosti djece od 1. do 4. razreda. U radu se pobliže objašnjavaju antropološka obilježja te motoričke sposobnosti, ples i tradicijski plesni elementi te su navedena istraživanja u kojima se povezuju ples i motoričke sposobnosti. Istraživanje je provedeno u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi te u jednom kulturno umjetničkom društvu iz Hrvatskog Zagorja. Sudjelovalo je 49 učenika u dobi od 7 do 10 godina od čega je bilo 16 dječaka i 33 djevojčice. Ispitanici su testirani u dvije skupine. Prva skupina koja se sastojala od 17 ispitanika predstavljala je djecu koja plešu tradicijske plesove, dok je u skupini u kojoj ispitanici ne plešu tradicijske plesove bilo 32 ispitanika. Testirale su se tri motoričke sposobnosti: koordinacija, eksplozivna snaga te realizacija ritmičkih struktura. Za ispitivanje koordinacije korišten je test MAGKUS - koraci u stranu, za ispitivanje eksplozivne snage korišten je test MFESVM - skok u vis s mjesta te za ispitivanje realizacije ritmičkih struktura korišten je test MKRBUB - neritmičko bubanje. Rezultati istraživanja pokazali su da postoji statistički značajna razlika u koordinaciji između djece koja plešu tradicijske plesove i one koja ne plešu. Kod ostala dva testa razlika nije statistički značajna, no djeca koja plešu tradicijske plesove ostvarila su nešto bolje rezultate od one koja ne plešu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija