Pregled bibliografske jedinice broj: 1220650
Provedba kineziološke kulture kod djece s teškoćama u razvoju
Provedba kineziološke kulture kod djece s teškoćama u razvoju, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1220650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provedba kineziološke kulture kod djece s teškoćama
u razvoju
(Implementation of physical education for children
with developmental disabilities)
Autori
Alić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2022
Stranica
29
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
individualizacija, istraživanje, kineziološke aktivnosti, teškoće u razvoju
(disabilites, individualization, kinesiology activities, research)
Sažetak
Djeca s teškoćama u razvoju uključuju se u redovne predškolske programe, odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom ili posebne ustanove. Shodno tome, potrebno je pripremiti odgojitelje i okolinu na sve izazove koji se pri inkluziji mogu dogoditi.. Izuzetna je važnost u sudjelovanju u kineziološkim aktivnostima, s obzirom na to da tjelesna aktivnost donosi mnoge dobrobiti. Redovna tjelesna aktivnost pridonosi očuvanju te poboljšanju fizičkog zdravlja, ali također pridonosi održavanju mentalnog zdravlja. Određena odstupanja mogu ukazati na razvojne teškoće te je važno pravovremeno reagirati. Odstupanja kao što su agresivno ponašanje, otežan hod, nerazumijevanje dobivenih informacija, dekoncentriranost odgojitelji mogu primijetiti tijekom svakodnevnih aktivnosti.. S obzirom na to da je igra djetetov najprirodniji oblik učenja, postoje različite igre za razvoj motorike. Prilagodbama prostora, materijala i ponašanja odgojitelji omogućavaju uključivanje djece s teškoćama u kineziološke aktivnosti. P rovedeno je istraživanje u obliku Google forms obrasca. Tema istraživanja su kineziološke aktivnosti kod djece s teškočama u razvoju. U istraživanju su odgojiteljima postavljena četiri ista pitanja uz mogućnost kratkog odgovora. Odgovarali su odgojitelji s najmanje tri godine radnog iskustva u predškolskoj ustanovi iz tri različita vrtića s ciljem dobivanja šireg spektra odgovora. Kroz istraživanje su odgojitelji izrazili svoje stavove o kvaliteti provedbe kineziološke kulture te su iznesli prijedloge za podizanje kvalitete iste. Odgojitelji su također imali priliku navesti prepreke koje ih sprječavaju u češćem provođenju kinezioloških aktivnosti. Dobiveni rezultati istraživanja uspoređeni su s već ranije provedenim istraživanjima. Rezultati prikazuju da su prepreke za češće provođenje kinezioloških aktivnosti uglavnom nedostatak prostora, materijala i vremena. Također, prijedlozi odgojitelja za poboljšanje kvalitete provođenja kinezioloških aktivnosti baziraju se na dodatnim edukacijama i usavršavanjima odgojitelja te opremljenost potrebnim rekvizitima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija