Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1220529

Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva


ANĐIĆ, D. (UR.)
Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva / ANĐIĆ, D. (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022


CROSBI ID: 1220529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva
(RESEARCH ACTIVITIES IN THE TEACHING OF NATURE AND SOCIETY)

Autori
ANĐIĆ, D. (UR.)

Vrsta obrazovnog materijala
Priručnik (osnovnoškolsko obrazovanje)

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2022

Stranica
376

ISBN
978-953-7917-58-6

Ključne riječi
istraživački pristup, kompetencije, kurikulum, priroda i društvo, domene
(research approach, competencies, curriculum, nature and society, domains)

Sažetak
Ovaj priručnik nastao je s ciljem da se istraživački pristup približi i učenicima i učiteljima i oživotvori kao zajednički dio nastavnog rada učenika i učitelja u nastavi Prirode i društva. Namjera je ove knjige, koja je nastala u suradnji sa studentima učiteljskog studija, inspirirati buduće učitelje i učitelje u praksi te im prikazati primjere istraživačkih aktivnosti i materijale za rad s učenicima, u obliku pokusa i praktičnih radova. Želja je bila približiti učiteljima istraživački pristup i ponuditi im mogućnosti za njegovu implementaciju u svim domenama kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva. Naglasak je pritom na uglavnom prirodoslovnim sadržajima, s napomenom da se ni na jedan način ne žele umanjiti i brojne mogućnosti istraživanja u području geografskih, društvenih, ekonomskih i drugih sadržaja, a koji su dio ishoda kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva. Sve prikazane ideje, aktivnosti, teorijska podloga, kao i materijali, isplanirali su i izveli studenti učiteljskog studija, tijekom nastave kolegija Metodika prirode i društva i Istraživačka nastava prirode i društva, a pod mentoriranjem urednice ove knjige. Priručnik je koncipiran na sljedeći način: osim uvodnog poglavlja kojim se predstavlja značaj istraživačkog pristupa i modeli istraživanja koji su implementirani u sve predstavljene aktivnosti, unutar svake domene kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva A., B., C. i D. prikazane su mogućnosti i primjeri raznih pokusa i praktičnih radova kao istraživačkih aktivnosti, a koji uključuju teorijsku raščlambu teme, prijedloge artikulacije nastavnih sati, opise aktivnosti popraćene fotografijama i radnim materijalom. Bitno je istaknuti da su ovo tek primjeri koji uključuju ishode jedne ili više domena, a koje je sve moguće realizirati istraživačkim pristupom. Materijali korišteni za ovdje prikazane aktivnosti nisu vlasništvo autora ni urednika, već se nalaze navedeni u literaturi, kao i internetske poveznice i izvori preuzeti s javno dostupnih mrežnih stranica. Priručnik je koncipiran tako da se unutar svake od četiriju domena prikazuju primjeri i mogućnosti istraživačkih i praktičnih aktivnosti, ali uz napomenu da oni nikako ne isključuju ishode ostalih domena niti povezivanje i koreliranje s ostalim unutarpredmetnim ishodima i preporučenim sadržajima. Primjeri su tematski određeni u odnosu na dominantan i/ili neprepoznatljiviji ishod, s istaknutim ishodima istraživačkog pristupa i mogućeg povezivanja ishoda iz druge domene. Pritom treba napomenuti, da ovdje nije riječ o receptima ili propisanim postupcima, već tek o primjerima i idejama odvijanja istraživačkih i praktičnih aktivnosti, jer u konačnici sve ovisi o motivaciji, kompetencijama i autonomiji svakog učitelja ponaosob.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Repository of the University of Rijeka, Faculty of
Teacher Education - FTERI Repository
Ovaj rad je sufinanciran od strane Sveučilišta u
Rijeci projektom br. uniri-pr-drustv-19-19
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog
vremena djece mlađe školske dobi i digitalne
tehnologije“.Ovaj rad je sufinanciran od strane
Učiteljskog fakulteta u Rijeci.



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dunja Anđić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

ANĐIĆ, D. (UR.)
Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva / ANĐIĆ, D. (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022
ANĐIĆ, D. (ur.) (2022) Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva. Rijeka. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
@unknown{unknown, author = {AN\DJI\'{C}, D. (UR.)}, editor = {AN\DJI\'{C}, D.}, year = {2022}, pages = {376}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ki pristup, kompetencije, kurikulum, priroda i dru\v{s}tvo, domene}, isbn = {978-953-7917-58-6}, title = {Istra\v{z}iva\v{c}ke aktivnosti u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ki pristup, kompetencije, kurikulum, priroda i dru\v{s}tvo, domene}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@unknown{unknown, author = {AN\DJI\'{C}, D. (UR.)}, editor = {AN\DJI\'{C}, D.}, year = {2022}, pages = {376}, keywords = {research approach, competencies, curriculum, nature and society, domains}, isbn = {978-953-7917-58-6}, title = {RESEARCH ACTIVITIES IN THE TEACHING OF NATURE AND SOCIETY}, keyword = {research approach, competencies, curriculum, nature and society, domains}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font